۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۸۳۵۶۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و تئاتر بچه های مسجد، شب شعر در کربلا و توصیه های بهداشتی به زائران اربعین حسینی عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان این که خراسان شمالی میزبان نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و تئاتر بچه های مسجد شد، گفت: این جشنواره ویژه کانون های مساجد روستاها و  عشایر است.

«هاشم شیرازیان»  افزود: پرداختن به کارکردهای مسجد و شعار سال در کنار موضوع آزاد از جمله  محورهای این جشنواره است.

وی گفت: علاقه مندان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه کانون های مساجد ارسال کنند.وی خاطرنشان کرد: این جشنواره همزمان با 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های مساجد برگزار می شود.

شب شعر در کربلا

مسؤول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خراسان شمالی گفت: شب شعر اصحاب خراسانی در کربلا برگزار می شود.

سیدی زاده با اشاره به این که  این شب شعر ششم آبان ماه در موکب اصحاب خراسانی برگزار می شود، افزود: این محفل با مشارکت  موسسه شهرستان ادب و با حضور شاعرانی از کشور و استان برپا می شود.

وی افزود: این محفل برای دومین سال پیاپی در کربلا و در ایام اربعین حسینی برگزار می شود.

توصیه های بهداشتی به زائران اربعین حسینی

کارشناس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: زائران اربعین حسینی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار باید نکات بهداشتی را در مسیر پیاده روی رعایت کنند.

نیستانی گفت: زائران اربعین حسینی باید مراقبت های لازم را درباره سلامت آب و غذای مصرفی خود داشته باشند و از مصرف هر نوع نوشیدنی و مواد غذایی که از سلامت آن اطمینان ندارند خودداری و آب آشامیدنی را حتماً به صورت بسته بندی و پلمب شده تهیه و مصرف کنند.

 وی افزود: کودکان زیر5 سال، سالمندان بالای 60 سال، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی بدن، افراد پیوند کلیه شده و بیماران مزمن باید بیشتر مراقبت کنند.

وی تاکید کرد: زائران از روبوسی، دست دادن و نزدیک شدن به افرادی که علایم بیماری های تنفسی مانند آبریزش بینی، عطسه و سرفه دارند خودداری و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی نیز از حضور در فضای پرازدحام و نزدیک شدن به دیگران ممانعت کنند.

استعدادهای قرآنی فاروج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر فاروج بر لزوم معرفی و شناسایی ظرفیت های مختلف فرهنگی، هنری هنرمندان تأکید کرد و گفت: فاروج در حوزه فعالیت های قرآنی، شهری خلاق است و وجود 40 حافظ کل قرآن کریم در بخش بانوان ظرفیتی ارزشمند است و ضرورت دارد استعدادهای قرآنی برادران نیز مطرح شود.

«فرخنده» با اشاره به برگزاری جشنواره شعر استان در فاروج گفت: یکی از اهداف این مجموعه این است که در بخش های مختلف تمرکززدایی از استان صورت بگیرد و به شهرستان ها جهت داده شود.

«نظری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج نیز گفت: هنرمندان این منطقه در بخش های مختلف صاحب نام و نشان و دارای مقام های کشوری بی شماری هستند./9314/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات