۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۸۳۷۵۱
آیت الله میرباقری:

حماسه اربعین از جلوه های بازگشت عالم به مدار امام و حق است

نماینده خبرگان با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود عالم را به مدار امام بازگرداند، گفت: یکی از جلوه های برگشتن عالم به مدار امام، حماسه اربعین است و علت بایکوت دشمنان این است که می دانند این حماسه عالم را به مدار حق باز می گرداند.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلا پخش شد، با بیان این که تمام تلاش دشمن قطع کردن رابطه جامعه با امام است، گفت: وقتی این رابطه قطع شد دیگر جامعه حول امام شکل نمی گیرد.

وی افزود: اگر همه چیز حول امام باشد مدار همه زندگی توحید می شود، اگر کسی می خواهد به مقام لقاء الهی برسد همه زندگی او باید بر مدار توحید بوده و حتی شرک خفی هم نداشته باشد، بر اساس روایت زندگی بر مدار توحید یعنی این که زندگی انسان بر مدار ولایت آل محمد(ص) باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان با امام باشد حتی از شرک خفی آزاد خواهد شد، اظهار داشت: محیط ولایت امام محیط توحید بوده و ولایت امیرمؤمنان حصن الهی است، خداوند متعال امام و حبل الله فرستاده که تمام الوهیت از طریق این حبل متصل به جامعه می شود.

وی ادامه داد: تمام روابط جامعه باید حول محور امام باشد، پیامبر اسلام(ص) فرمود اگر خداوند متعال رزق محبت اهل بیت(ع) را به انسان بدهد به تمام خیر دنیا و آخرت خواهد رسید و بدون شک بهشتی خواهد بود.

آیت الله میرباقری  دوری از دنیا را به معنای دور شدن از طبیعت ندانست و ابراز داشت: منظور از دنیا محیط ولایت ائمه نار است که انسان باید از آن دوری کند، گره خوردن به امام زندگی انسان را دگرگون می کند، ریشه فساد دوری انسان از امام است.

وی عنوان کرد: هدف شیطان این است که پیوند بین امت و امام را قطع کند و اگر جامعه از امام دور شد در مشت شیطان خواهد بود و گمراه می شود، امام حسین(ع) خون مبارک خود را داد تا مردم و جامعه را از جهالت و ضلالت نجات دهد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید به مدار امام حق برگردیم تا مسائل حل شود، اگر عالم می خواهد به مدار توحید بازگردد باید به مدار ولایت برگردد، اگر همه حول امام جمع شدند کارها رنگ الهی پیدا می کند اما اگر اینگونه نشد حتی نماز هم رنگ خدا نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: فساد به معنای بیرون بردن عالم از مدار ولایت امیرمؤمنان است، امام حسین(ع) با قیام الهی خود عالم را به مدار امام بازگرداند، یکی از جلوه های برگشتن عالم به مدار امام زیارت و حماسه اربعین است و به همین دلیل است که دشمنان بایکوت می کنند چون می دانند این حماسه عالم را به مدار حق باز می گرداند./1323/

ارسال نظرات