۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۸۳۹۵۴
آیت الله صدیقی:

علما محافظ دین، اخلاق و معنویت هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: بسیار واضح است که در طول تاریخ علما در نقطه مقابل نقش‌های شوم مستکبران قرار داشته‌اند.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی؛ نخستین شهید محراب انقلاب اسلامی ایران که در مسجد مقبره تبریز برگزار شد، اظهار داشت: استکبار جهانی آرزوی تحقق فتنه نفوذ تفکرات تفرقه‌انگیز میان علما و روحانیت را دارد.

وی با بیان این‌که علمای دین؛ راهنما و راهگشای امور جامعه هستند و مردم نگاهی موشکافانه نسبت به سیره و سبک زندگی ایشان دارند، خاطرنشان کرد: اگر حوزه و روحانیت دچار تزلزل و تفکرات التقاطی شود؛ کلیت نظام اسلامی مورد هجمه فتنه‌های اعتقادی و فرهنگی دشمنان خواهد بود.

آیت الله صدیقی علما را محافظ دین، اخلاق و معنویت دانست و افزود: بسیار واضح است که در طول تاریخ علما در نقطه مقابل نقش‌های شوم مستکبران قرار داشته‌اند، بنابر این شاهدیم که دشمن گاهی با ترور شخصیت و گاهی با ترورهای فیزیکی اقدام به حذف چهره‌های اصیل حوزوی می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان درصدد لطمه زدن به کشور و ارزش های انقلاب از طریق فرهنگی و اقتصادی هستند، از تداوم اعتماد عده ای به دشمنان انتقاد کرد و گفت: هر زمان از دین فاصله گرفتیم و به دشمنان اعتماد کردیم دچار خسران شده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فلسفه آفرینش بشریت اظهار داشت: امتیاز انسان در بارگاه الهی وجود ارزشی و فطری است؛ باید دانست که زندگی در این دنیا موقت و گذراست؛ این دنیا فرصتی برای ساختن آخرت باقی است، بنابر این اعتقاد؛ باید تقویت ایمان، اراده و تقوا باشیم.

آیت الله صدیقی تقوا را از ثمرات ایمان دانست و گفت: در کنار ایمان، علم، انفاق و مجاهدت در راه خدا از امتیازهای انسان شمرده می شود؛ متأسفانه عده ای می خواهند دنیا و آخرتمان را از بین ببرند، از این رو مسلح شدن به ایمان و تقوای الهی؛ انسان را از هجمه ها مصون می دارد.

گفتنی است، آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی؛ نخستین شهید محراب انقلاب اسلامی ایران؛ که خمینی آذربایجان نیز شهرت داشت؛ دهم آبان ماه سال 1358 همزمان با عید سعید قربان، از سوی گروهک فرقان به شهادت رسید و در مسجد مقبره تبریز به خاک سپرده شد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات