۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۸۳۹۵۹
رییس شورای زکات تبریز:

مشارکت حوزویان با شورای زکات در بهترین شرایط قرار دارد

حجت الاسلام روحانی با اشاره به فعالیت حدود ۵۰۰ مبلغ دینی در ترویج فرهنگ زکات، گفت: مشارکت حوزویان آذربایجان‌شرقی با شورای زکات تبریز در بهترین شرایط قرار دارد.
زکات خیلی نیست، اما به اندازه فقرا هست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدداود روحانی، رییس شورای زکات شهرستان تبریز عصر امروز در نشست شورای زکات شهرستان تبریز با بیان این‌که ترویج فرهنگ پرداخت زکات به عنوان یکی از واجبات شرعی امری لازم و ضروری است، اظهار داشت: فعالیت مبلغان دینی در عرصه زکات؛ برکات بسیاری به دنیال داشته است.

وی به اشاره به این‌که اغلب کشاورزانی که در امر پرداخت زکات همکاری لازم ندارند، از مسأله اعتقادی و حکم شرعی آن بی‌اطلاع هستند، خاطرنشان کرد: باید دانست که زکات همچون نماز و روزه امری واجب و الهی است؛ پرداخت زکات موجب کاهش فاصله طبقاتی می شودو

حجت الاسلام روحانی با بیان این‌که در خدمت فقرا و مستمندان بودن بزرگترین ذخیره آخرت است، تصریح کرد: تلاش در مسیر ترویج فرهنگ زکات اقدامی جهادی است، زکات در قرآن، اکثرا در کنار نماز آمده است و این نشان‌دهنده اهمیت این فریضه واجب الهی است.

رییس شورای زکات شهرستان تبریز با اشاره به فعالیت حدود 500 مبلغ دینی در ترویج فرهنگ زکات گفت: مشارکت حوزویان آذربایجان‌شرقی با شورای زکات تبریز در بهترین شرایط قرار دارد؛ طی شش ماه اول سال‌جاری بیش از ۲ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان این‌که زکات از تراکم ثروت جلوگیری کرده و بخل را از بین می‌برد، افزود: بر اساس مبانی دینی و قرآنی زکات را می‌توان در چندین بخش هزینه کرد اما رسیدگی به فقرا در اولویت همه مسائل است؛ همچنان که ائمه اظهار همیشه برای انفاق به فقرا کمک می‌کردند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این‌که متاسفانه فرهنگ زکات هنوز در جامعه جا نیفتاده است، گفت: انتظار داریم با توجه به شرایط اقتصادی موجود، زکات باید به سمت فقرا سوق داده شود؛ در کشور ما زکات از طریق دستگاه‌های مورد اطمینان مردم صرف افراد نیازمند می‌شود، این موضوع باید به خوبی در جامعه تبیین شود.

رییس شورای زکات شهرستان تبریز با گلایه از تشریفات و تجمل‌گرایی در ساخت مساجد گفت: چنین مسائلی با موازین شرعی تطابقی ندارد، در حالی که اولویت فقرا هستند و آنجایی که فقیری وجود دارد نمی‌توان جای دیگری هزینه کرد؛ چنین مسائلی باید از سوی روحانیان اعزامی تبیین شوند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات