۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۱۵۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اختلاسگران و رباخواران از قارون عبرت بگیرند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اختلاسگران و رباخواران از قارون عبرت بگیرند، گفت: امروز کسانی که با چهره موجه از بیت المال دزدی می‌کنند نه تنها دزد مال بلکه دزد دین مردم نیز هستند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه بنی الزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خدا باوری، قیامت باوری و معرفت به آثار گناه مانع گمراه شدن انسان می‌شود.

وی افزود: مومنان هرگز حاضر نمی‌شوند خداوند و ارزش‌های الهی را با گناه و معصیت معامله کنند چون می‌دانند این امر یک تجارت پرزیان است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه زمینه گناه و معصیت در همه دوران‌ها حتی در زمان حضرت آدم(ع) نیز وجود داشت، ابراز کرد: قابیل به سبب حسادت به ارزش‌های درونی برادرش او را به قتل رساند؛ قابیل نباید خود را آلوده حسادت می‌کرد اما با آلوده شدن به گناه درونی دست خود را به خون برادر آغشته کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هابیل توانایی وارد شدن به گناه را داشت اما از ورود به معصیت و ریختن خون برادر اجتناب کرد زیرا یقین داشت که خداوند از گناه بیزار است؛ خداوند از انسان خواسته مرتکب گناه نشود و در انجام گناه نیز به گناهکار کمک نرساند.

وی اضافه کرد: کسی حق ندارد خود را آماده انجام گناه نشان دهد و یا زمینه گناه را برای دیگران فراهم کند. طبق صریح روایات؛ امام علی(ع) می‌فرمایند: به والله قسم اگر سند ملکیت هر هفت آسمان و هرچه در درون آن است به نام من بزنند که پر کاهی از دهان مورچه‌ای به ناروا بردارم و معصیتی انجام دهم این کار را انجام نخواهم داد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مال حرام را به اره‌ای تیز و برنده‌ تشبیه کرد که به ریشه دین انسان صدمه می‌زند، افزود: شهرت، صندلی، مال، مقام، شهوت و غیره نباید انسان را به انجام گناه وادار کند؛ متاسفانه برخی حاضرند دین خود را بدهند تا به شهوت و صندلی دست یابند. اختلاسگران باید بدانند مال حرام دین آنان را ریشه کن می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه لقمه حرام راه گناه را باز می‌کند، گفت: اسلام تاکید دارد که از مال حرام باید اجتناب شود، مال حرام سدی در برابر رحمت، رضایت و آمرزش الهی است. مال حرام شعله‌ای است که هرگز آتش آن در دوزخ کاسته نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاش برخی اختلاسگران و رباخواران از قارون عبرت می‌گرفتند، امروز کسانی که با چهره موجه از بیت المال دزدی می‌کنند نه تنها دزد مال مردم بلکه دزد دین مردم نیز هستند کسانی که با امام حسین(ع) پیوند دارند اهل نجات هستند و از مال حرام اجتناب می‌کنند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات