۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۸۴۲۴۴
با حضور اقشار مختلف مردم؛

راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد مقدس برگزار شد

همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اقشار مختلف مردم مشهد در کنار دانش آموزان، دانشجویان و طلاب خراسان رضوی با حضور در میدان بسیج، راهپیمایی ۱۳ آبان را آغاز کردند.
۱۳آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اقشار مختلف مردم مشهد در کنار دانش آموزان، دانشجویان و طلاب خراسان رضوی از ساعت ۹ صبح امروز با حضور در میدان بسیج، راهپیمایی ۱۳ آبان را آغاز و به منظور محکومیت اقدامات دولت های ستمگر از جمله آمریکا و اسرائیل به سمت بارگاه منور رضوی راهپیمایی کردند.

مردم مشهد مقدس با شعار «مـرگ بـر آمریـکا»، «مـرگ بـر انگلیـس»، «مـرگ بر صهیونیسـم و اسـرائیل» و «مرگ بر استکبار جهانی» بار دیگر اتحاد و انسجام خود را در مقابله با استکبار جهانی و در راس آن آمریکا نشان دادند.

این راهپیمایی در حالی از میدان ۱۵ خرداد شروع شده و تا حرم مطهر رضوی ادامه داشت که دانش‌آموزان، طلاب، بسیجیان، مردم و مسؤولان شعارهای مختلفی از جمله «نصر من الله و فتح قریب مرگ بر آمریکای مردم فریب»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده به‌عشق رهبر آمده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به‌رهبر ماست»، «لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یاحسین است» را فریاد می‌زنند.

در این مراسم اقشار مختلف مردم مشهد مقدس برای نشان دادن انزجار خود تمثال های عروسکی ترامپ و نتانیاهو و همچنین پرچم کشورهای آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شدند تا بار دیگر به جهانیان ثابت کنند نفرت مردم ایران از کشورهای استعمارگر و دولت مردان آن ها تمام ناشدنی است.

حضور در راهپیمایی ها تکلیف همه ماست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به‌ این نکته که حضور گسترده مردم در این راهپیمایی پایانی بر همه زورگویی‌های آمریکا است، گفت: دشمنی آمریکا و دیگر کشورهای استکباری با ایران قدمتی طولانی دارد، گرچه آمریکا نتوانست برای اجرای نقشه‌های خود کشورهای دیگر از جمله اروپا را با خود همراه کند.

محمد رحیم نوروزیان با اشاره به‌ این که آمریکا هر قدرتی که امکان تحریم علیه ملت ایران داشت، را به کاربرد، خاطرنشان کرد: این موضوع جدید نیست، اما آنچه که مهم بوده، این است که ملت و کشور ما با اقتدار این دوره را پشت سر می‌گذارد.

معاون معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مردم ما باید پررنگ ‌تر و منسجم‌ تر در این برنامه‌ها حضور یابند، زیرا این مهم بر همه ما تکلیف است.

در پایان متن بیانیه راهپیمایی امروز در جمع مردم قرائت شد: 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا لَنَا أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَى اللَّهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا ۚ وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَىٰ مَا آذَیْتُمُونَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ
و چرا بر خدا توکّل نکنیم، با این که ما را به راه‌های (سعادت) رهبری کرده است؟! و ما به ‌طور مسلّم در برابر آزارهای شما صبر خواهیم کرد (و دست از رسالت خویش بر نمی‌داریم) و توکّل‌ کنندگان، باید فقط بر خدا توکّل کنند!» (سوره ابراهیم، آیه دوازدهم)

انقلاب اسلامی ایران، پدیدآور رخدادها و پویش‌های بزرگ بسیاری بوده و خواهد بود، بدون شک یکی از برگ‌های زرین تقویم انقلاب «یوم الله ۱۳ آبان» است، روزی که یادآور آغازین تلاش‌ها برای شکل‌گیری این نهضت پربرکت به ‌رهبری امام خمینی(ره) است

در چنین روزی بود که دانش‌آموزان بی‌ باک و ایثارگر این سرزمین با سینه سپر کردن در برابر آتش استبداد، با خون خود پیمانى ابدى را امضا کردند و البته امروز بود که دانشجویان هوشیار پیرو خط امام(ره) با تسخیر لانه جاسوسی، قدرت و توانمندی جوان ایرانی را به ‌رخ مستکبران جهان کشاندند.

و اکنون سال‌هاست که سرتاسر میهن عزیزمان در سیزدهم آبان ماه، شاهد حضور دشمن شکن دانش آموزان، طلاب و دانشجویان متعهد و متحدى است که یکپارچه فریاد «مرگ بر آمریکا» سر داده و طنین مبارزه طلبى آنان کاخ‌هاى استکبار و استبداد را به‌لرزه در مى‌آورد.

ملت بزرگ ایران اسلامی همواره به‌تأسی از قیام ماندگار سالار و سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با الگو قرار دادن جوانان عاشورایی، قاسم‌ها و علی اکبرهایى را در دامان خود پرورش داده که بانگ «هیهات من الذلّة» آنان در گوش زمان پیچیده است.

و اما امروز ما دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران، ضمن فراخواندن همه دانش‌آموزان آزاده و عدالت‌طلب جهان به‌همراهی با خود، از فراز قله اقتدار اعلام می‌ داریم:

نسل چهارم انقلاب به خوبی شرایط حساس کنونی کشور را درک کرده و مصمم است با تکیه بر آرمان‌های انقلاب و رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مقابله با دشمنان قسم خورده  ایران اسلامی و در رأس آنها رژیم اشغالگر قدس را سرلوحه کار خود قرار بدهد و در این مسیر، حتى لحظه‌ای باز نایستد.

٢) آنچه از امروز به‌دستور رئیس جمهور معلوم‌الحال ایالات متحده امریکا با عنوان تحریم‌های جدید و بیشتر، بر ملت ایران تحمیل خواهد شد، ذره‌ای از عزم و اراده ما در مسیر دستیابی به‌اهداف‌مان نمی‌کاهد، چراکه به‌این وعده خداوند در قرآن کریم یقین داریم که می‌فرماید:

کسانی که کافر شدند و با دین خدا مبارزه کردند، خداوند اعمالشان را نابود و تباه می سازد.» (محمد،)1

٣) هر گونه تجاوز به‌حقوق بی‌گناهان به‌خصوص کودکان و دانش‌آموزان در سراسر دنیا محکوم است و رژیم‌های کودک‌کش مانند عربستان سعودی و اسرائیل غاصب، سزاى جنایت‌های ظالمانه خویش در یمن و فلسطین و سایر کشورهاى مسلمان را به‌زودی خواهند دید.

٤) از همه مسؤولان کشور در قوای سه‌گانه تقاضا داریم، ضمن حفظ وحدت میان خود، با تقویت باور و اعتماد به‌جوانان، زمینه ایجاد تغییرات مثبت و بزرگ در کشور را به‌دست این نیروهای با انگیزه فراهم سازند؛ همچنین انتظار می‌رود بر مدار رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اصل عدم سازش با شیطان بزرگ را با الگوی نرمش قهرمانانه به‌نحو مطلوب اجرا کنند، در مقابل، آحاد ملت نیز بنا به‌تأکید رهبرى، حمایت از دولت منتخب تدبیر و امید را ضرورى دانسته و تلاش خود را در جهت همراهى با آن به‌کار خواهند بست.

در پایان، ما دانش‌آموزان ایران اسلامی عهد می‌بندیم تا با افزایش دانش و مهارت‌های خود، این جمله رهبر عزیزمان را به‌اثبات برسانیم که فرمودند: نسل جدید تصمیم گرفته است ایران عزیز را به اوج توانایی و عزت برساند.
عهد می‌بندیم که ثابت کنیم:«اگر علم در ستاره ثریا باشد مردانی از پارس به‌آن دست می‌یابند.
و عهد می‌بندیم که بیرق پرافتخار انقلاب شکوهمند اسلامی مان را تا هنگامه پیوستن به‌نهضت یگانه منجی عالم بشریت، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، برافراشته نگاه داریم./
۸۶۴/پ۲۰۳/ب۱
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ارسال نظرات