۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۸۴۲۶۸
آیت الله صدیقی:

تمام خطاهای بشر به دلیل بی عقلی و سفاهت است

امام جمعه موقت تهران گفت: تمام خطاهایی که بشر به آن مبتلا می‌شود به دلیل بی عقلی و سفاهت است؛ هر کسی در وادی معصیت و گناه بیفتد قهراً در ظلمات نفس گرفتار می‌شود و در آنجا یقیناً نور عقل و ایمان کار نمی‌کند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در کلاس درس "اخلاق در قرآن" که در موسسه آموزش عالی عالم آل محمد(ص) واقع در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، درباره وعده حتمی خداوند در آیه "هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‌ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ او كسى است كه پيامبر خود را با هدايت و دين حق فرستاد تا آن را بر همه‌ دين‌ها پيروز گرداند هر چند مشركان ناراحت باشند"، گفت: ما برای انقلاب هیچ کاری نکرده‌ایم که بخواهیم ادعایی داشته باشیم.

وی افزود: امام حسین(ع) بود که انقلاب اسلامی ما را پیروز کرد؛ خواست و اراده خداوند متعال بر این بوده که دنیا را حول محور سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) جمع کند.

امام جمعه موقت تهران درباره لهوالحدیث اظهار داشت: اسلام هر چیزی که انسان را از یاد خدا و اعمال و دستورات الهی بازدارد، ممنوع کرده است؛ در مذمت دنیای فانی خداوند متعال می‌فرماید "انماالدنیا لعب و لهو" بنابراین به طور کلی هر آنچه که انسان را از خداوند غافل کند لهو است و این غفلتی بسیار خطرناک است.

وی در ادامه بیان داشت: لهو، منشا غفلت است و هر کاری حتی اگر نماز برای انسان جنبه لهوی داشته باشد آن نماز در واقع حقیقت صلاتیه ندارد زیرا انسان را به قرب الهی نمی‌رساند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه لهوالحدیث حرام است، ابراز داشت: تمام خطاهایی که بشر به آن مبتلا می‌شود به دلیل بی عقلی و سفاهت است؛ هر کسی در وادی معصیت و گناه بیفتد قهراً در ظلمات نفس گرفتار می‌شود و در آنجا یقیناً نور عقل و ایمان کار نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه "وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ؛ و انكار كردند آيات را و حال آنكه در نفس خود يقين پيدا كردند از روى ظلم و تكبر و بلند پروازى، پس نظر كن چگونه بوده است عاقبت فساد كنندگان" گفت: شخص مشرک هم قرآن را می‌شنود و هم آن را می‌فهمد و به آن یقین دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علم مشرک و کافر از نظر حکمت عملی مغلول است زیرا قلب او به روی حقایق و معارف بسته شده است؛ چنین شخصی با وجود علم، جهالت و سفاهت دارد./۹۶۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات