۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۴۲۹۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اصرار بر گناه، توفیق توبه را از انسان سلب می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عاقبت اصرار بر گناه و شکستن توبه را آتش دوزخ بیان کرد و گفت: اصرار بر گناه، توفیق توبه را از انسان سلب می‌کند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه بنی الزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تکرار و اصرار بر گناه کار توبه را بر انسان مشکل می‌کند.

وی افزود: انجام گناه مانند حرکت در سراشیبی است و انسان به سرعت آن را طی می‌کند اما بازگشت به آن نقطه شروع بسیار دشوار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه بیان داشت: کسانی که به انجام و تکرار گناه عادت دارند افرادی هستند که اگر توفیق توبه پیدا کنند به سرعت توبه خود را می‌شکنند و تسلیم هوای نفس می‌شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای انجام گناه انسان حق ندارد خود را با این سخن که خداوند رحمان و رحیم است آن عمل زشت خود را توجیه کند و به امید اینکه بعد از گناه توبه می‌کند به انجام معصیت اقدام کند.

وی با بیان اینکه غیر از خداوند کسی از زمان مرگ انسان‌ اطلاع ندارد، گفت: گاهی برخی افراد حین انجام گناه مرگشان فرا می‌رسد و فرصتی برای انجام توبه پیدا نمی‌کنند بنابراین عاقلانه این است که انسان هیچگاه گناه نکند چرا که مرگ بی خبر به سراغ انسان می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه هیچ ضمانتی برای توفیق توبه وجود ندارد، اظهار داشت: همچنین برای انسان گناهکار هیچ ضمانتی برای رسیدن به رحمت الهی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه با استناد به حدیثی از امام سجاد(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند: من تعجب می‌کنم از کسی که دغدغه سلامتی بدنش را دارد که بیمار نشود اما ذره‌ای به فکر سلامتی روحش نیست که با گناه آسیب نبیند.

وی با تاکید براینکه گناه نباید به حقیقت وجودی انسان ضربه بزند، عنوان کرد: امام علی(ع) فرمودند: اصرار بر گناه دو ضربه بزرگ بر انسان وارد می‌کند نخست اینکه چشم انسان را به دیدن حقایق قیامت و جهنم کور می‌کند؛ امروز سلبریتی‌هایی که کلام اهل بیت(ع) را ساخته و پرداخته روحانیت می‌دانند در حقیقت چشمشان به حقایق الهی کور است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عاقبت اصرار بر گناه و شکستن توبه را آتش دوزخ بیان کرد و ادامه داد: همچنین حضرت فرمودند: اصرار برگناه دل را بیمار می‌کند؛ کسانی که دلشان براثر گناه بیمار شود منکر خداوند و انبیا و اهل بیت(ع) می‌شوند و آیات الهی و کتاب‌های آسمانی را تکذیب می‌کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات