۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۴۲۹۸
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

بی عفتی و بی بندوباری سوغات غرب برای نابودی خانواده‌ است

حجت الاسلام والمسلمین عالی بی عفتی را عامل سقوط و فروپاشی بنیان خانواده در غرب بیان کرد و گفت: رواج بی عفتی و بی بندوباری در جامعه سوغات غرب و باهدف نابودی بنیان خانواده‌ است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته به مناسبت دهه آخر ماه صفر در هیات طفلان مسلم تهران برگزار شد، گفت: حیا انسان را رشد می‌دهد.

وی افزود: براساس روایات حیا رزق و روزی انسان را افزایش می‌دهد؛ امام علی(ع) فرمودند: اگر کسی هرز و بی حیا نباشد و از هوای نفس تبعیت نکند این فرد به کمال می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه انسان نباید در برابر خواسته‌های نفسانی تسلیم باشد، ابراز داشت: انسان به واسطه شرم و حیا هرگز اسیر شهوت نمی‌شود؛ حیا بهترین صفت مومن است، طبق صریح روایات؛ اجر انسان عفیف کمتر از شهادت نیست چرا که او در میدان جهاد اکبر با هوای نفس مبارزه می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عفت و حیا مراحلی دارد، گفت: حیا تنها به معنای اجتناب از هتاکی و هرزگی علنی نیست این خوب است اما بهترین حیا آن است که انسان در خلوت نیز از خداوند حیا کند. نورانیت چهار صفت حیا، راستگویی، شکر و حسن خلق آلودگی درونی انسان را پاک می‌کند.

وی زن را محور خانواده و تربیت جامعه بیان کرد و اظهار داشت: زن و مرد هر دو باید حیا داشته باشند اما ضرورت این مهم برای زنان بیش از مردان است زیرا همانطور که زن در خانواده محور تربیت است در جامعه نیز به عنوان محور تربیتی شناخته می‌شود؛ بنابراین بی بند و باری زنان در یک جامعه برابر است با سقوط آن جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی عفیف بودن اعضا و جوارح ظاهری را نخسین مرحله حیا دانست و گفت: انسان اگر چشم، گوش، دست، پا، شکم، زبان و دامن خود را از گناه حفظ و آنان را در مسیر حلال هدایت کند این فرد انسان با حیایی است. اگر اعضا و جوارح عفیف باشد افکار انسان نیز پاک می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که یک فرهنگ غالب جهانی به عفت، حیا و غیرت مردم حمله کرده و فرهنگی را به جهان صادر می‌کند که سراسر بی عفتی، بی حیایی و بی غیرتی است. امروز جهان غرب نجابت و حیا را نوعی افسردگی می‌داند چرا که زن در غرب به یک کالا برای بیگاری سرمایه داران و هرزگی هرزه گران تبدیل شده است.

وی با اشاره به انقلاب صنعتی غرب، گفت: بعد از انقلاب صنعتی غرب، مالکان و سرمایه‌داران کارخانه‌ها برای آنکه نیروی کارگر ارزان داشته باشند از طریق پارلمان برای زنان حق مالکیت قائل شدند و بعد از آن برای جذب بیشتر مشتری و فروش کالا از زنان با عنوان ویترین تبلیغ کالا بهره بردند همچنین برای آنکه بتوانند از زنان نهایت استفاده را ببرند با ترویج بی بندوباری سن ازدواج را بالا بردند تا این نیروی ارزان در اوج جوانی تنها برای سرمایه‌داران غربی کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کانون خانواده در غرب دچار سقوط شده برای همین امروز می‌خواهند این سوغاتی شوم را نیز به کشور ما صادر کنند تا کشور را دچار تزلزل کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات