۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۸۴۳۴۰
در آستانه سالگرد شهادت امام رضا؛

۷۰ هزار زائر از خراسان شمالی عازم مشهد مقدس شدند/ همراهی ۸۰۰ روحانی با کاروان‌های زیارتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بیش از ۷۰ هزار زائر از این استان عازم حرم مطهر رضوی شدند.
کاروان پیاده روی حرم تاحرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت مراسم دهه پایانی ماه صفر، از اعزام ۷۰ هزار زائر از این استان به حرم رضوی هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

وی افزود: در صفر ۱۴۴۰ از خراسان شمالی بیش از ۷۰ هزار زائر اربعین به‌طور پیاده و سواره در قالب هیئت‌های مذهبی برای عزاداری دهه آخر صفر اعزام شده یا می شوند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر به‌طور پیاده از استان خراسان شمالی حرکت کاروانی خود را آغاز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: اربعین نقطه کمال نهضت امام حسین (ع) است و حضور اقشار مختلف مردم در حرکت خود به‌سوی کربلای معلا و همچنین حرکت به سمت حرم مطهر رضوی از سایر نقاط کشور گویای درک پیام قیام عاشورایی امام حسین (ع) و ادامه نهضت ایشان است.

وی گفت: در سال جاری کاروان‌های پیاده و سواره از حضور روحانیون بهره‌مند خواهند شد و این در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که امسال 800 روحانی مبلغ و مبلغه در هیئات مذهبی اعزامی به حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه به اهمیت زیارت مرقد مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) اشاره کرد و افزود: اگرچه زیارت حرم امام رضا (ع) از اجر و ثواب ویژه‌ای برخوردار است اما مقید بودن به خواندن نماز اول وقت و رعایت عفاف و حجاب بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال و رفتار زائرین برای کسانی در طول مسیر آن‌ها را مشاهده می‌کنند از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چراکه کوچک‌ترین رفتار اشتباه یک زائر باعث زیر سؤال رفتن این حرکت فرهنگی و مذهبی در نزد افراد می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی در خاتمه رعایت مسائل بهداشتی و امنیتی را مهم ارزیابی کرده و بر اهمیت بیمه کردن زائرین و همچنین عبور از شانه خاکی جاده تأکید کرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات