۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۸۴۳۴۱
قدیری ابیانه:

ارتباط با آمریکا کلید پیشرفت نیست/ ضعف درونی باعث اثرگذاری تحریم‌ است

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بابیان اینکه ارتباط با آمریکا کلید پیشرفت و توسعه در کشور نیست، گفت: استکبار دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران است.
قدیری ابیانه

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدحسن قدیری ابیانه به مناسبت سیزدهم آبان در تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شاهرود، بابیان اینکه آمریکا از ارتباطات دیپلماتیک برای گسترش روابط بین کشورها استفاده نمی‌کند، ابراز داشت: آمریکا در حالی به‌ظاهر می‌گوید که به دنبال ساخت آینده برای ملت و دولت‌ها است ولی در حقیقت به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند.

وی بابیان اینکه سفارت آمریکا در ایران به‌صورت نمایشگاه درآمده و تجهیزات آن‌ها قابل‌رؤیت است، اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود با آمریکا ارتباط برقرار کنیم تا مشکلات حل شود، تجربه نشان می‌دهد که در عمل چنین چیزی نیست آن‌ها از این ارتباط به دنبال سوء استفاده هستند.

کار و تلاش باعث پیشرفت ملت‌ها است

سفیر سابق ایران در استرالیا بابیان اینکه در کشورهای دارای سفارت آمریکا چیز جز بدبختی عاید آن‌ها نشده است، ابراز داشت: هم‌اکنون کشورهای پاکستان، عربستان، آفریقا و ... دارای سفارت آمریکا هستند اما در عمل وضعیت آن‌ها بهتر نشده است پس درنتیجه آنچه موجب پیشرفت می‌شود تنها کار و تلاش است و نه ارتباط با آمریکا.

قدیری ابیانه بابیان اینکه بدهی آمریکا نزدیک ۲۲ هزار میلیارد دلار رسیده است، تصریح کرد: سالی دو الی سه هزار میلیارد دلار به بدهی‌های آن‌ها اضافه می‌شود که یعنی از طبقه متوسط به زیرخط فقر می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه حذف دلار از معادلات بین‌المللی برای آمریکا خطرناک‌تر از بمب اتم است، اضافه کرد: اگر این کار صورت گیرد اقتصاد آن‌ها دچار فروپاشی خواهد شد لذا دنیا به سمت چندقطبی شدن پیش می‌رود.

ضعف درونی باعث اثرگذاری تحریم‌ها

مدرس دانشگاه بابیان اینکه علاوه بر ایران کشورهای بسیاری وجود دارند که تحریم هستند، ابراز داشت: چین و روسیه که زمانی هم‌پیمانان آمریکا بودند امروز در تحریم به سر می‌برند و با آمریکا دچار اختلاف هستند، با ماجرای خاشقچی بین شیوخ عرب اختلافات بسیاری به وجود آمد که این موارد در کل به نفع ایران است.

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند اگر مرگ بر آمریکا نگویم چه می‌شود؟ در پاسخ به این افراد تصریح کرد: اگر استکبار را تکریم کنیم از دشمنی آن‌ها کم خواهد شد؟ آمریکا هرکجا که دارای سفارت باشد قطعاً کودتا در آنجا رخ می‌دهد، چرا برخی‌ها در ایران هنوز خواب هستند و فکر می‌کنند اگر روابط دیپلماتیک خوب شود آن‌ها دست از دشمنی برمی‌دارند؟

وی ضمن بیان اینکه اثرگذاری تحریم‌ها به دلیل ضعف درونی خودمان است، اضافه کرد: اگر قوی باشیم و درست عمل کنیم این تحریم‌ها اثر چندانی روی ما نخواهد داشت لذا موج گرانی اخیر و ارز مربوط به سیاست‌گذاران و مدیریت کلان و نحوه رفتار مردم بود که این رفتار هجوم برای خرید مشکل‌ساز است.

برخی کم کاری خود را پای نظام ننویسند

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین ضمن بیان اینکه تصور مردم از درآمد نفتی غیرواقعی است، ابراز داشت: دولت نمی‌تواند همه نیازهای کشور را برآورده کند، تنها راه برون‌رفت از مشکلات موجود کار و تلاش بیشتر است و نه کم‌کاری، متأسفانه این تصور مردم از درآمدهای دولت باعث شد تا آن‌ها کمتر به فکر افزایش تولید و درآمد باشند.

قدیری ابیانه بابیان اینکه مردم می‌بایست دولت را بر اساس واقعیت‌ها قضاوت کنند، تصریح کرد: تصور اینکه درآمد نفت بالا است باعث تنبلی برخی افراد شد و متأسفانه کم‌کاری خود را پای ناکارآمدی نظام می‌دانند.

وی بابیان اینکه در تعالیم دینی بسیار به کار کردن سفارش شده و به تعبیر امامان معصوم (ع) بهترین تفریح کار است، اضافه کرد: مردم مسئول تأمین هزینه‌های دولت هستند و باید بدانند دفاع هزینه دارد و اگر نباشد کشورهای استکباری می‌کوشند تا شیرازه کشور را از هم جدا کنند.

منبع: مهر

ارسال نظرات