۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۸۴۳۴۵
حجت الاسلام ذوالنور:

ظرفیت های داخلی را احیا کنیم در اقتصاد مقتدر می شویم

نشست بصیرتی مرکز آموزش عالی معصومیه قم با حضور خواهران طلبه و سخنرانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
نشست فرهنگی با حضور خواهران طلبه مرکز آموزش عالی معصومیه قم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این نشست بصیرتی مرکز آموزش عالی معصومیه قم اظهار داشت: FATF :یک سازمان بین الدولی است که در سال 1989 در پاریس تأسیس شدوتشکیلاتی است که کاملا تحت نفوذ آمریکاست؛ این یک عوام فریبی و اغواگری است که FATF را یک تشکیلات جهانی بدانیم وگمان کنیم راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور FATFاست .مشکلات اقتصادی کشور با کوتاه آمدن در برابر آمریکایی ها و انگلیسی ها ودیگر کشورهای حل نمی شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما ظرفیت های بزرگی در کشور داریم، متخصص و نیروی انسانی کارآمد ومعادن ومنابع فراوانی داریم اگر بخشی ازاین ظرفیت ها را احیاء کنیم .درزمینه اقتصادی مقتدر می شویم الان در زمینه نظامی مقتدریم.درزمینه اقتصادی هم می توانیم مقتدر باشیم به شرط اینکه معتقد باشیم که باید روی پای خودمان بایستیم می توانیم نقدینگی درکشور را به سمت سرمایه گذاری در نفت وگاز و مسکن و صنایع هدایت کنیم وکشور را به لحاظ اقتصادی به یک جهش سوق دهیم؛ FATF چهل و یک الزام دارد که 37 الزام آن مربوط به دولت و4الزام آن درمجلس به تصویب نیاز داشت . دولتی ها ازسال95 این الزامات را اجرا کرده اند متأسفانه از لحاظ اقتصادی کشور را به سمت یک بن بست هدایت کردند. الزامات FATF را اجرا کردند دلار وارد نشد،نفت را رسمی نمی فروشند. دلارهای نفتی درخارج کشور مانده است.

وی افزود: بحث الزاماتFATF  از جمله کنوانسیون تأمین مالی تروریست دو سه  خطر برای کشور دارد. اول اینکه اطلاعات مالی مان را به صورت واضح در اختیارش می گذاریم .دوم اینکه از لحاظ حقوقی وقضایی وتفاوت در تعریف جرم و تروریست است . ما درگذشته در تبصره ای مبارزه با تروریست را خودمان تعریف کردیم و گفتیم گروه هایی که دربرابر اشغال خارجی و نژاد پرستی  مبارزه می کنند را تروریست نمی دانیم اما اعلام کردند یکی از بندهای 41گانهFATF که به دولت دادند این بود که تبصره این قانون را حذف کنیم وتعریف FATF  را بپذیریم . الآن بر این اساس حزب  الله لبنان ،حماس،سپاه پاسداران درفهرست تحریم قرار دارد.

وی افزود: حق شرط هایی که از طرف وزارت خارجی پیشنهاد شده برای پذیرش این کنوانسیون قابل اعتناء نیست. در مجموع تعهدات غیرقانونی وزیرسابق اقتصاد در بحث FATF مسأله ساز است. نقد جدی بخشی از نمایندگان دراینجا این است آیا تنها یک مذاکره کننده از ایران صلاحیت رقم زدن در سرنوشت کشور را داشته است؟؟؟ درحالی که باید تیم قوی حقوقی تعیین می کردند و می رفتند مذاکره می کردند وحال آنکه با پنهان کاری ویک تنه مذاکره کردند بدون اینکه خبر آن را علنی کنند واین تعهدات محرمانه را امضاء کردند واین خیانت درحقوق ملت است./۹۷۸/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات