۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۸۴۳۷۳
مدیر کل اوقاف گیلان:

وقف عامل زدودن فقر و محرومیت از چهره جامعه اسلامی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به این که وقف در کنار کارکردهای فرهنگی، آثار و برکات اقتصادی بسیاری نیز در جامعه ایجاد خواهد کرد، گفت: با بهره گیری از فرهنگ وقف می توان فقر و محرومیت را در جامعه اسلامی کاهش داد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران از وقف به عنوان انفاق بی منت یاد کرد و گفت: کسانی که در راه خداوند متعال اموال و دارایی های خود وقف می کنند به طور حتم اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیاری نصیب آنها خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با بیان این که وقف بزرگترین مظهر اصلاح انسانی و اجتماعی است، افزود: انسان با وقف کردن به کمال و تعالی واقعی دست خواهد یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی به منظور نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: هنوز بخش مهمی از جامعه با وقف و کارکردهای آن آشنایی ندارند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف آثار و برکات معنوی و فرهنگی بسیاری با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ وقف یکی از بهترین راه های حفظ و تقویت ارزش های دینی در جامعه است.

وی با اشاره به این که وقف در کنار کارکردهای فرهنگی، آثار و برکات اقتصادی بسیاری نیز در جامعه ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: با بهره گیری از فرهنگ وقف می توان فقر و محرومیت را در جامعه اسلامی کاهش داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به این که اسلام برای رشد و تعالی امت خود احکام و برنامه های بسیاری را پیشنهاد کرده است، بیان داشت: یکی از این دستورات مهم وقف است که در صورت تحقق عملی آن شاهد رشد فرهنگی، معنوی و حتی اقتصادی در جامعه اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف موجب تند تر شدن چرخه اقتصادی کشور خواهد شد، گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها از همین ظرفیت دینی در جهت تأمین امور فرهنگی، دینی و علمی خود بهره می گیرند.

وی بر ضرورت ترویج وقف مشارکتی در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: با توجه به به روز شدن نیازهای جامعه، لزوم دارد وقف های مشارکتی برای پوشش دادن بخش های فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و درمانی در جامعه ترویج شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات