۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۴۳۷۴
کارشناس مسائل منطقه:

ایران در سوریه صحنه‌ای را بُرد که باخت در آن از نظر جهان قطعی بود

زارعی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سوریه صحنه‌ای را بُرد که باخت در آن از نظر تمام عقلای عالم قطعی بود؛ این صحنه‌ها دلِ بیدار و متکی به خدا می‌خواهد.
زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در نشست بصیرت افزایی که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان که فرمودند: "ما می‌توانیم در تعاملات جهانی همیشه دست برتر را نسبت به آمریکا داشته باشیم؛ آن روز را شما جوانان خواهید دید" گفت: این سخن مقام معظم رهبری عبارتی بسیار پرمغز و معنادار است.

وی افزود: اگر هم اکنون نیز نگاهی به صحنه بیاندازیم تعاملات جهانی ما نسبت به آمریکا تعاملات بیشتر و بهتری است؛ تعامل تنها به رفت و آمد وزرا نیست بلکه اینها یک سلسله دیدار محسوب می‌شوند؛ تعامل یعنی  در این رفت و آمدها به نفع کشور بتوان کاری انجام داد که اثری ماندگار داشته باشد.

کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت: در قضایای منطقه‌ای کاملا واضح است که پرونده سوریه دست چه کسانی است؛ آمریکا، اروپا، ترکیه، عربستان سعودی هر یک به شکلی در این پرونده حضور دارند اما کسی که عملاً روند را در این ماجرا تعیین می‌کند فقط جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال در پرونده سوریه به جمهوری اسلامی ایران قدرتی داد که به احدی نداده بود و ما صحنه‌ای را بردیم که باخت در آن از نظر تمام عقلای عالم قطعی بود؛ این صحنه‌ها دلِ بیدار و متکی به خدا می‌خواهد.

زارعی در ادامه بیان داشت: در آن زمان مقام معظم رهبری با بینش الهی و متعالی و با فروتنی تمام که خود را منشا اثر در هیچ مسئله‌ای نمی‌دانند فرمودند بایستید که پیروز می‌شوید؛ ایشان با درایت و ذکاوت بسیار بالایی که دارند توانستند این بزنگاه‌ها را بشناسند و تصمیمات دقیقی اتخاذ کنند.

زارعی افزود: با بی‌تدبیری نمی‌توان عنایت خداوند متعال را جلب کرد، برخی افراد حتی عنایت الهی را با بی تدبیری خود ضایع می‌کنند؛ در عراق نیز امروز اگر قدرتی تاثیرگذار بوده باشد قطعاً جمهوری اسلامی نفر اول است و سایرین با فاصله بسیار زیاد از ایران اثراتی داشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نفوذ جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آمریکای لاتین نشان دهنده این است که سیر تحولات ایران در جهان و به ویژه در منطقه با اراده الهی و همت جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کرده است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات