۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۸۴۴۲۴
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

تبلیغات و شیعه هراسی دشمن با ترویج اسلام ناب خنثی می‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: هدف دشمن از تبلیغات گسترده شیعه هراسی در دنیا نابودی اسلام است که با تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی این امر خنثی می‌شود.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مهدیه تهران، گفت: جریان تشیع یک جریان ساده‌ای نیست که به راحتی به دست ما رسیده باشد.

وی افزود: امت اسلامی بعد از رحلت پیامبر علنا و عملا با خاندان حضرت دشمنی و مخالفت ورزیدند و در آن دوران کسی اجازه نداشت کلامی از اهل بیت(ع) بیان کند و اگر امروز آثار و روایاتی از خاندان عصمت و طهارت به دست ما رسیده به دلیل زحمات و جانفشانی‌هایی است که علما در طول تاریخ برای صیانت از این آثار متقبل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه بعد از پیامبراسلام افراد قلیلی وفادار به اهل بیت(ع) بودند، ابراز کرد: سب امام علی(ع) بعد از رحلت رسول خدا به صورت عملی در مساجد بیان می‌شد به حدی که امام حسن(ع) از دشمنی مردم زیر لباس زره بر تن داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امروز ما مدیون بسیاری از علما مانند مرحوم شیخ مفید، مرحوم شیخ کلینی، مرحوم شیخ طوسی، مرحوم علامه مجلسی و غیره هستیم آنان در تهیه و حفظ کتاب‌های روایی بسیار زحمت کشیدند.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه، اطلاعات و آگاهی انسان را افزایش می‌دهد، گفت: متاسفانه امروز سقف مطالعه کشور بسیار پایین آمده و این یک خطر جدی است. امروز می‌طلبد جوانان سیره علما را مورد مطالعه قرار دهند تا بدانند آن بزرگان چقدر برای اسلام زحمت کشیدند بسیاری از آنان در صیانت از ارزش‌های اسلامی کشته و یا سوزانده شدند اما ذره‌ای از افکار و عقیده راستین خود عقب نشینی نکردند بنابراین ما مدیون علمای دین هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: علما و صلحا در این دنیا زندگی می‌کنند تا به بقای واقعی دست یابند اما گناهکاران زندگی می‌کنند تا بیشتر در این دنیا باقی بمانند و در نهایت نیز به سوی جهنم پرتاب می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مومنان نزد خداوند بسیار ارج و قرب دارند، ابراز کرد: اگر مومنی در یک قریه باشد براساس روایات خداوند عذاب را از اهل آن محل برمی‌دارد؛ علما دلسوزان مردم هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط کنونی جهان بسیار سخت است و دشمن با تبلیغات گسترده با تبلیغ شیعه هراسی مردم دنیا را از اسلام می‌ترساند از این رو مهمترین وظیفه کنونی شیعیان تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی در سراسر جهان است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات