۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۸۴۴۷۲

۳۲ ویژه برنامه به همت آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر اجرا می‌شود

رییس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی گفت: ۳۲ ویژه برنامه به همت آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر اجرا می‌شود.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نشست خبری اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر در محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی اظهار داشت: برنامه‌های دهه آخر صفر آستان قدس رضوی با شعار "همراه با امام در برابر دشمنان" برگرفته شده از فرازی از زیارت جامعه کبیره در چهار حوزه و 23 ویژه برنامه، برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد افزود: ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی از ماه‌ها قبل تشکیل و همه بخش‌های فرهنگی، علمی، خدماتی، اقتصادی و خدام از اعضای این ستاد هستند با تلاش و برنامه ریزی در پی برگزاری هر چه باشکوه‌تر و پررنگ‌تر این مراسمات که مورد انتظار جامعه و مردم نیز هست انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های دهه آخر صفر در 4 رویکرد جغرافیایی برنامه‌های خاص حرم مطهر رضوی، شهر مشهدمقدس، برنامه‌هایی با گستره ملی و برنامه‌های حوزه بین الملل برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر رضوی افزود: همایش میثاق با امام امشب در رواق امام خمینی(ره) با دعوت آستان قدس از تولید کنندگان و بازاریان و فعالان عرصه تجارت با هدف عهد و میثاق این صنف با امام هشتم برگزار خواهد شد. همچنین مراسم خطبه خوانی شب شهادت حضرت رضا(ع)، اجتماع عظیم رضویون در روز پنج شنبه در صحن جامع رضوی بعد از نماز عصر همچنین ویژه برنامه‌های مخصوص خواهران زنان فاطمی سوگواران رضوی از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: همچنین خیمه امت فضایی مناسب برای عزاداری اقوام و گروه‌های داخل و یا خارج کشور برای مخاطبان خاص خودشان است، برنامه آستان آفتاب با محوریت حلقه‌های معرفت و پیش بینی برگزاری 700 حلقه معرفت در این ایام، سیاهپوشی 6 هزار مترمربع و 50 هزار متر مفروش کردن صحن‌ها و رواق‌ها توسط معاونت اماکن متبرکه، تمهید و مهیا نمودن خودروهای زائر بر و ویلچر برای آسانی رفت و آمد زائرین و اعطای 2500 بسته متبرک به هیئت‌های عزاداری و ایجاد دو پایگاه خدمات رایگان سلامت از برنامه‌های ویژه حرم مطهر است.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه داخل شهر مشهد تصریح کرد: فعال شدن کانون‌های فرهنگی زائر و زیارت و اعلام آمادگی 43 هزار مشهدی برای خدمت به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و سازمان دهی 17 هزار نفر در 6 اولویت اسکان، اطعام، خدمات فرهنگی، استقبال و بدرقه، حمل و نقل و انتظامات همچنین راه اندازی قرارگاه فرهنگی زائرین پیاده و تشکیل کمیته های فرهنگی در 7 مسیر منتهی به مشهد و مهیا نمودن 100 دستگاه مینی بوس و زائر در ایام محدودیت ترافیکی برای افراد شرایط خاص است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: امروز شاهد پیاده روی 1000 هم وطن اهل سنت از پنج استان کشور به سمت حرم مطهر بودیم که به مشهد رسیده بودند و این نشان از وحدت و انسجام و یکپارچگی مردم شریف ایران و دوستی اهل بیت(ع) است؛ همچنین 100 هزار بسته فرهنگی توسط خادمیاران نوجوان آستان قدس رضوی و پخش آن در ساعاتی در مسیرهای ورودی راه آهن، فرودگاه و جاده‌های منتهی به مشهد تهیه شده است.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به برنامه‌های گسترده ملی دهه آخر صفر اظهار داشت: مراسم سوگواری شب شهادت امام رضا(ع) در 28 دانشگاه محوری کشور توسط هیئت عزاداران شباب الرضا(ع) با حضور خدام اعزامی به دانشگاه‌ها و همچنین پخش برنامه سر سفره خدا از سیمای ملی و اکران پویا نمایی در مسیر باران در سینماهای کشور در این دهه اطلاع داد.

وی افزود: برنامه‌هایی نیز در حوزه بین‌الملل در مرکز امور بین‌الملل تهیه شده که شامل سمینارهای تخصصی و ارسال نامه‌ای حاوی معرفی وجود شخصیت حضرت رضا(ع) به رهبران، نخبگان و اندیشمندان علمی و مذهبی ادیان و مذاهب سایر کشورها است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات