۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۴۵۱۳
حجت الاسلام والمسلمین معرفت:

خداوند با وجود مقدس امام حسن رسالت پیامبراکرم را تصدیق کرد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) در حد اعلای عصمت قرار دارند، گفت: خداوند با وجود مقدس امام حسن(ع) رسالت پیامبراکرم(ص) را تصدیق کرد.
معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین معرفت استاد حوزه علمیه، امروز در بیت الحسن المجتبی(ع) خیابان ایران، گفت: عدد 12 در عالم ملک و ملکوت بسیار مقدس است و امامان معصوم نیز 12 نفر هستند.

وی افزود: حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) منشأ تحقق این عدد در عالم ملک هستند به این معنا که این 12 نور مبارک باید در عالم ملک آن قالب ملکی را به خود بگیرند، این قالب ملکی باید براساس سنت حق تعالی در جریان توالد قرار بگیرد تا آن عدد توسط والد و والده به صورت مولود در آن عنوان معدود خود را نمایان کند.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) نخستین فرزند امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است، ابراز کرد: امام حسن مجتبی(ع) خود معصوم و فرزند دو معصوم بزرگوار هستند از این رو نسب وجود مقدس امام حسن مجتبی(ع) برای اولین بار در این عالم با این عنوان عصمتی همراه بوده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بعد از امام حسن مجتبی(ع) امام حسین(ع) از این شرف برخوردار هستند در نتیجه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از نظر نسب در حد اعلی قرار دارند چرا که هم خودشان و هم والدین آنان معصوم هستند.

وی اضافه کرد: اما از این بزرگواران به بعد یک نسب پایین‌تر حالت عالی پیدا می‌کند یعنی امام سجاد(ع) از معصوم و غیر معصوم به این عالم پای نهاده است؛ بنابراین امام سجاد(ع) از نظر نسب به آن مقداری که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از عنوان عصمت برخوردار بودند در حد اعلی آن برخوردار نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت در ادامه بیان داشت: بنابراین نسب اعلی تنها به حسنین اختصاص دارد و سایر امامان معصوم به خاطر آنکه مادرانشان معصوم نبودند در حد عالی قرار دارند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ما بقی انسان‌ها نسب عادی دارند و می‌توانند خود را به نسبت عالی نزدیک کنند اما هرگز نمی‌توانند به نسب اعلی نزدیک شوند.

وی با استناد به آیه 61 آل عمران، گفت: این آیه پنج تن آل عبا را یکجا به ما معرفی می‌کند بنابراین آیه مباهله اقیانوسی از معرفت است که باید همگان به آن دقت و تدبر داشته باشند. در آیه مباهله خداوند نشان می‌دهد که اگر حسنین در ماجرای مباهله شرکت نمی‌کردند پیامبری پیامبر زیر سوال می‌رفت.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت ادامه داد: خداوند با وجود مقدس امام حسن(ع) رسالت پیامبراکرم(ص) را تصدیق کرد. بنابراین ایشان به مدت ده سال صاحب لیلةالقدر است. امام هر عصر یگانه است و اگر خداوند احد است امام واحد دهر است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات