۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۸۴۵۲۷
آیت الله میرباقری:

راه خدا بدون تبعیت از امام رفتنی نیست

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که اگر انسان فهمید که راه خدا بدون امام رفتنی نیست، گفت: اگر انسان فهمید که همراهی با پیامبر و اولیای الهی غرامت نبوده بلکه غنیمت است می تواند راه را ادامه دهد.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی باقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امشب در برنامه زنده تلویزیونی مخاطب خاص که از مشهد مقدس پخش شد، با بیان این که پیامبر اسلام(ص) تمام عوالم را با وجود مبارک خود نورانی کردند، گفت: پیامبر احتیاجی به انسانها ندارد و تنها هدف ایشان هدایت مردم به سوی خداوند متعال است، تکلیف انسان ها این است که همراه شوند تا به مقصد برسند.

وی افزود: وقتی انسان به پیامبر اکرم(ص) برسد به طهارت نور و آرامش خواهد رسید، حضرت می خواهند که انسان را با نورانیت خود سیر دهند، ایشان با برنامه جامع آمدند تا همه عوالم را هدایت کنند و برنامه ایشان تا قیامت ادامه دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قلب تا به ذکر الهی نرسد به آرامش نخواهد رسید، اظهار داشت: نظر الهی می تواند انسان را آرام کند، با وجود مقدس و نور حضرت رسول(ص) انسان آرام می شود و ما در اطمینان قلب، طهارت نفس و صدق محتاج به حضرت هستیم، حضرت آمده که باری از دوش انسان بردارد.

وی ادامه داد: اگر انسان فهمید که همراهی با پیامبر و اولیای الهی غرامت نبوده بلکه غنیمت است می تواند راه را ادامه دهد، هر فیضی به هر کس می رسد به برکت وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) است، مودت به اهل بیت(ع) تنها به نفع خود انسان است و زمینه سعادت را فراهم می کند، راه خدا بدون امام رفتنی نیست.

آیت الله میرباقری با بیان این که تسلیم، تبعیت، اطاعت و نصرت وظایف انسان در برابر اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: اگر نبی اکرم اسلام(ص) نبودند قرآن همواره در پرده حجاب می ماند، قرآن کریم با شرح صدر ایشان به انسان ها می رسد تا انسان ها از ظلمات خارج شوند.

وی عنوان کرد: همه قوای انسان باید نسبت به اهل بیت(ع) تسلیم باشد، بسیاری از افراد در جوارح تسلیم هستند اما در اندیشه به گونه ای دیگر فکر می کنند، در کنار وحی علوم مستقله ای شکل گرفته است و ریشه این است که عقل و فهم خود را ذیل وحی قرار نمی دهیم.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گنجینه های پنهان عقل در کنار معصوم شناخته می شود، ترازوی وجود انسان که همه چیز را می سنجد قلب پاست، یکی از مهم ترین قوا قلب است که معمولا آن را تحت تصرف نمی بینیم و تصور می کنیم که از اختیار خارج است در حالی که اختیار انسان ابتدا در قلب به وجود می آید، قلب فرماندهی کارها را بر عهده داردو قلب انسان باید تسلیم اهل بیت(ع) شود.

وی اضافه کرد: میزان باید خواسته رسول خدا و معصوم باید فصل الخطاب باشد، امیرمؤمنان ترازوی حق است، اگر انسان قلب خود را تسلیم کرد ترازوی وجود انسان بر اساس فرمایش خدا و اهل بیت(ع) خواهد بود، اگر قلب کسی تسلیم نشد انسان مبتلا به شک و در نهایت تکذیب می شود،  اگر اهل بیت(ع) ملاک باشند مبدأ میل انسان اصلاح می شود.

ارسال نظرات