۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۸۴۵۸۰
امام جمعه مشهد:

جریان ظلم نسبت به اهل‌ بیت پس از رحلت پیامبر در تاریخ بی‌نظیر است

امام جمعه مشهد گفت: جریان ظلم و جور نسبت به اهل بیت(ع) پیامبر پس از رحلت ایشان در تاریخ بی نظیر است.
علم الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در ویژه برنامه شهادت امام حسین مجتبی(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: رویارویی پیامبر بزرگوار اسلام از نخستین روزی که ایشان مبعوث شدند آغاز شد و این مهم تا جریان وفات ایشان ادامه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: نخستین نقطه رویارویی جریان حق و باطل در رسالت پیامبر نیز خیلی زود آغاز شد؛ پیامبر همواره در میان مردم به صداقت و امانتداری مشهور بود اما در نخستین لحظه‌ای که ایشان اعلام رسالت کرد مخالفت با این جریان آغاز شد.

آیت الله علم الهدی افزود: رویارویی با پیامبر اسلام و رسالت ایشان منحصر به دوران حضور 13 ساله در مکه مکرمه نبود بلکه این جریان پس از هجرت ایشان به مدینه نیز ادامه یافت و شکل رویایی و لشکرکشی کفر را به خود گرفت.

وی با بیان این نکته که نقطه کانونی رسالت پیامبر اسلام این بود که عربستان بدوی در دوره رسالت ایشان تبدیل به مهد تمدن شد خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) نیز در این زمینه فرمایشاتی دارند که بیانگر این است که وضعیت عربستان پیش از پیامبر نامناسب بوده اما بعد از بعثت پیامبر تمدن عربستان به جایگاهی می‌رسد که تمدن‌های ایران و روم نیز دنباله روی آن می‌شوند.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: اما بعد از پیامبر شاهد هستیم که در یک پهنه وسیع زمانی ظلم و جور در حق اهل بیت(ع) روا داشته می‌شود به نحوی که این میزان ظلم و جور در تاریخ بی نظیر است و حتی کار به جایی می‌رسد که ولی خدا باید از نظرها پنهان شود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امام صادق(ع) در ضمن فرمایشی به علل این ظلم و جور می‌پردازند و عنوان می‌کنند دلیل اصلی این ظلم و جور حب مردم نسبت به خاندان اهل بیت(ع) است؛ امروز نیز جریانی که به دنبال تسلط بر مردم است اولا به دنبال این است که از مردم بصیرت‌زدایی کند و در ثانی آنها پیرو و وابسته نباشند.

وی خاطرنشان کرد: مظالم بنی امیه و بنی عباس پس از پیامبر و مظالمی که در حق اهل بیت(ع) روا داشتند در تاریخ بی نظیر است و بخشی از این مظالم از دل مردم و نظام سیاسی داخلی می‌جوشید.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات