۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۸۴۵۸۲
آیت الله میرباقری:

تشکیل جبهه مقاومت و خط تمدنی در برابر استکبار از برکات هجرت امام رضا به ایران است

نماینده خبرگان گفت: اتفاقات دوران معاصر مانند این که جبهه مقاومت در جهان شکل گرفته و خط تمدنی جدیدی را مقابل غرب و استکبار درست کرده بخشی از برکات هجرت امام رضا(ع) به ایران است.
آیت الله سید مهدی میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در برنامه زنده مخاطب خاص که از حرم مطهر امام رضا(ع) پخش شد، با بیان این که وجود مبارک امام معصوم برکات فراوانی برای انسان دارد، گفت: حضرت رضا(ع) درباره جایگاه امامت فرمودند امام مانند خورشیدی است که همه کائنات را روشن کرده اما دست هیچکس به این مقام عالی نمی رسد.

وی افزود: همین امامی که دست هیچکس به آن نمی رسد نسبت به شیعیان و محبان خود مانند برادر دلسوز و مادر مهربان نسبت به فرزند خردسال هستند، امام مانندی پدری مهربان نسبت به امت است، تمام برکاتی که بر  عالم نازل می شود به برکت وجود مقدس امام است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که شیعه در دوران امامت امام رضا(ع) به مرحله ای از تثبیت معرفت رسید، اظهار داشت: معرفت امامی که از ما خواسته اند این است که امام را در قالب کلمه نور و مقام امامت بشناسیم، اگر جنبه های بشری امام حجاب ما شد ممکن است در برابر امام استکبار کنیم.

وی ادامه داد: ابلیس چون کلمه روح را نمی دید در برابر حضرت آدم تواضع نکرد و طرد شد؛ در دوران امام رضا(ع) شیعه به ثباتی در معرفت امام رسید که قابلیت پیدا کرد تا خدا شیعیان را به امام خردسال امتحان کند، بعد از امام رضا(ع) 3 امام در خردسالی به امامت رسیدند.

آیت الله میرباقری با بیان این که شیعه به ثباتی رسید که با وجود امتحان الهی هیچ عالمی صف خود را جدا نکرد، ابراز داشت: معرفت شیعه در دوران امام رضا(ع) تثبیت شد، از برکات دیگر شکل گیری جامعه شیعی حول زیارت امام رضا(ع) و حول امامزاده هایی است که بعد از هجرت حضرت به ایران هجرت کردند.

وی عنوان کرد: اتفاقات دوران معاصر مانند این که جبهه مقاومت در جهان شکل گرفته و خط تمدنی جدیدی را مقابل غرب و استکبار درست کرده بخشی از برکات هجرت امام رضا(ع) به ایران است، درباره افعال و مشی سیاسی امام رضا(ع) مسائل بسیاری مطرح شده است، باید توجه داشت وقتی می خواهیم درباره افعال سیاسی ائمه طاهرین(ع) مانند صلح امام حسن(ع)، قیام امام حسین(ع) و ولایتعهدی امام رضا(ع) صحبت کنیم باید با توجه به جایگاه امامت این حضرات باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امامی که به میدان می آید بر اساس نامه سربه مهر است و امام بر اساس نامه سر به مهر عمل می کند، عملکرد امام بر اساس علم الکتاب یعنی قرآن کریم و اسرار الهی است از این رو به راحتی نمی توان درباره آن اظهارنظر کرد.

وی اضافه کرد: فهمیدن اسرار افعال معصوم با فهم فیلسوفانه و تحلیل نیست،  تا اهل سر معصوم نشویم نمی توانیم بفهمیم که معصوم چه می کند، حتی سلمان هم که اهل سر است در جاهایی کم می آورد./

ارسال نظرات