۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۴۵۸۶

آیین سنتی خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا برگزار شد

آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام علی‌ بن موسی الرضا(ع) در میان حزن و اندوه خادمان و زائران بارگاه قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.
خطبه خوانی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) شب گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء زیر باران رحمت الهی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

خادمان حرم منور رضوی در حالی که لاله‌ شمع‌های روشن در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زده بودند. تولیت آستان قدس رضوی نیز به رسم میزبانی در این مراسم معنوی با حضور در میان حاضران به آن ها خیرمقدم گفت.

خدام رضوی در صفوف منظم در اطراف صحن انقلاب اسلامی ایستادند و با نوحه‌خوانی و مرثیه سرایی، شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) را به صاحت کبریایی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه تسلیت گفتند.

در ادامه این مراسم خطبه شب شهادت امام رضا(ع) توسط حجت الاسلام مهدوی قرائت شد. این خطبه شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و هم چنین سلام و درود بر ائمه معصومین(ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری است.

بعد از قرائت این خطبه و اجرای نوحه خوانی توسط امیر عارف، زائران محزون و خادمان بارگاه حضرت شمس الشموس(ع) در زیر بارش رحمت الهی همنوا با مرثیه سرایی مهدی رسولی اشک ماتم ریختند.

گفتنی است، تولیت آستانهای مقدس حرم امام حسین(ع)، کاظمین، عسکری(ع) و سایر آستان‌های مقدس جهان اسلام در مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) حضور داشتند./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات