۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۴۶۰۰
تولیت حرم امامین عسکریین:

شخصیت منحصر به‌فرد امام رضا در نام ایشان منعکس شده است

تولیت آستان مقدس امامین عسکریین(ع) گفت: شخصیت منحصر به‌فرد امام رضا(ع) در نام ایشان منعکس شده است.
حرم امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آستان نیوز، شیخ ستار المرشدی در مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی؛ گفت: امام رضا(ع) شخصیت منحصر به‌فردی داشتند و انعکاس این ویژگی را در نام ایشان می‌توانیم ببینیم.

تولیت حرم امامین عسکریین(ع) با اشاره به اینکه سه اثر تاریخی به‌واسطه نام امام رضا(ع) شکل گرفته است؛ افزود: امام رضا(ع) با اثری که بر جهاد و نفوس شیعیان داشته‌اند نقش نمایندگی حضرت رسول(ص) را در دوران خویش برعهده گرفتند، این صفت تنها برای حضرت صدیقه کبری و امام رضا(ع) وارد شده است.

وی ادامه داد: سکه‌هایی که در دوره ولایت عهدی ایشان به‌نام مبارکشان ضرب شده بود، پس از شهادت ایشان همچنان ضرب شد، آیت‌الله حکیم از مدیر موزه ملی عراق نقل کرده‌اند ضرب سکه به‌درخواست مردم و جهت تبرک نام ایشان ادامه داشته است.

المرشدی بیان کرد: در دوره حکومت بنی‌عباس نیز فرزندان و امام زادگان را ابنا الرضا نامیده‌اند که نشان از نفوذ معنوی حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) در عمق تاریخ است.

تولیت آستان مقدس امامین عسکریین(ع) با بیان اینکه امام رضا(ع) در طول تاریخ علاوه بر شیعیان برای سایر مذاهب نیز ارزشمند بوده است؛ بیان کرد: بسیاری از مسلمانان اهل سنت زمانی که مشکلی داشتند در جوار مزار ایشان حاضر می‌شدند، دعا می‌کردند تا دعای ایشان مستجاب شود.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر این توفیق را داشتیم که در اربعین حسینی(ع) میزبان زائران ایرانی باشیم.

المرشدی ادامه داد: فردا در عتبه مقدسه آستان عسکریین(ع) مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) را برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظرات