۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۸۴۶۵۵
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز: 

تفكر ليبراليستی مبنای تعارض ميان جوامع بشری است| افکار عمومی جهان از آمریکا تنفر دارند

نماینده خبرگان با اشاره به نابسامانی های موجود در آمریکا گفت: در مقایسه وضعیت كنونی آمریكا با چند دهه گذشته آن درمی یابیم كه هم اكنون افكار عمومی بسیاری از آمریكا تنفر دارند.
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسكر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینكه رو به افول بودن آمریكا را می توان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد، گفت: تحلیل ظهور و افول ابرقدرت ها در طول تاریخ، بررسی آیات، سنن و قوانینی كه خداوند برای جوامع بشری قرار داده و تطبیق آن ها بر جامعه آمریكا و توجه كردن به وضعیت فعلی آمریكا از جمله راه هایی است كه می توان با دقت كردن به آن ها بحث رو به افول بودن آمریكا را تبیین كرد.

وی با اشاره به بحث تحلیل ظهور و افول ابرقدرت ها در طول تاریخ اظهار داشت: مهم ترین مبنای قدرتی كه در جوامع انسانی وجود دارد، بینش و نگرشی است كه در تفكر انسانی موجود است و ما معتقدیم خداوند همگان را بر اساس فطرت الهی آفریده است، بنابراین آن قدرتی می تواند بر دیگران غلبه داشته باشد كه در مسیر فطرت الهی باشد، در غیر این صورت انسان ها آن را نخواهند پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این كه مبنای تفكر غرب به لیبرالیسم بازمی گردد، ابراز داشت: این تفكر به گذشته و آینده توجهی ندارد و تنها به لذت شخصی مادی می اندیشد، بر این اساس لیبرالیسم به عنوان یك تفكر، خاستگاه تضاد میان انسان ها است و در نتیجه این نزاع و تضادها سبب می شود تا استمرار تفكر لیبرالیستی با چالش مواجه شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تفكر لیبرالیستی مبنای تضاد و تعارض میان جوامع بشری است، بنابراین بشریت آن را نفی می كند و دیگر آمریكا نمی تواند ادعای ابرقدرتی و كدخدایی كند.

وی تأكید كرد: افزون بر همه این موارد، امروز با توجه به قدرت رسانه ها و نفوذ آن ها میان جوامع بشری دیگر آمریكا نمی تواند به عوام فریبی بپردازد، زیرا همگان می دانند كه این كشور سلاح های كشتار دسته جمعی تولید می كند، برای همین آن را نفی می كنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به نابسامانی حاكمیت آمریكا عنوان كرد: نوع روند حاكمیت آمریكا كه سرمایه داری است و بیش از ٩٠ درصد افراد در آن تحت استثمار قرارگرفته اند موجی از نارضایتی را در آن ایجاد كرده و می تواند زمینه افول آمریكا را ایجاد و تشدید كند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به آیات، سنن و قوانینی كه خداوند برای جوامع بشری قرار داده است، اشاره و بیان كرد: قدرت های پوشالی كه ابرقدرت ها دارند، نه تنها به نفع بشریت نیست، بلكه برای ملت ها ضرر هم دارند، بنابراین عمر این قدرت ها همانند حباب است و بی شك از بین رفتنی هستند.

وی یادآور شد: در مقایسه وضعیت كنونی آمریكا با چند دهه گذشته آن درمی یابیم كه هم اكنون افكار عمومی بسیاری از آمریكا تنفر دارند؛ ما با اندكی تحقیق میدانی خواهیم دانست كه آمریكا رو به افول قرار دارد و سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر رو به افول بودن آمریكا كاملاً منطبق بر واقعیت است. /٨٤١/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات