۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۸۴۶۹۱
امام جمعه همدان:

جمهوری اسلامی اهل باج دادن به مستکبران نیست

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: به برکت انقلاب، ایران اسلامی کشور اهل بیت، امروز قدرتمند ترین کشور در دنیا است چرا که به هیچ کسی تا به حال باج نداده ایم.
نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان با تاکید بر لزوم رفتار صحیح با مردم خاطر نشان کرد: امام حسن (ع) دشمن ترین دشمن خود را با رفتار خود تبدیل به دوستان و یاران خود می کردند.

وی ادامه داد: عملکرد امام حسن مجتبی که با دست های خالی توانست تهاجم بنی امیه را کنترل کند آنقدر با برکت بود که اگر تمام آنچه را که خورشید طلوع و غروب می کند را در یک طرف ترازو قرار دهیم و کار امام حسن را طرف دیگر بازهم عملکرد امام حسن افضل است.

آیت الله طه محمدی برخورد امام حسن را نرمش قهرمانانه توصیف کرد و گفت: همه جا نمی توان مشکلات را با اسلحه حل کرد، خداوند در قرآن می فرماید مومنان نباید گذشت را در بین خودشان فراموش کنند.

وی با بیان این که امام حسن دارای ظرفیت بسیار بالایی بودند اظهار داشت: کریم بودن تنها به پول دادن نیست بلکه به آقایی، تقوا و بزرگی است چنانکه اگر دریا تمام شود فضائل و کرامات ائمه و اهل بیت تمام نمی شود.

امام جمعه همدان با اشاره به عزاداری های دو ماه محرم و صفر خاطر نشان کرد: انصافا سال به سال کیفیت عزاداری ها بالاتر می رود و یکی از نشانه های آن هم موکب هایی است که آن را باید معجزه نامید که سراسر از عشق به اهل بیت نشات می گیرد.

وی گفت: ترامپ و همه رئیس جمهور های قبلی امریکا هر کاری که توانستند انجام دادند اما باز هم در مقابل اراده ملت ایران شکست خوردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع) تصریح کرد: بنده از آیت الله آخوند همدانی شنیدم که ایشان بسیار بر این موضوع تاکید داشتند که اگر امام رضا در ایران نبودند ما نیز شیعه نبودیم.

وی یادآور شد: باید ساعت ها در مورد هر یک از ائمه و اهل بیت صحبت کنیم و با چند جلسه نمی توان با عظمت ایشان آشنا شد.

آیت الله طه محمدی در ادامه به انتخابات آمریکا پرداخت و گفت: آمریکا به دنبال این بود در داخل کشور ما اختلاف بیندازد اما به لطف خدا این اختلاف در داخل کشور خودشان اتفاق افتاده است و امروز شاهد درگیری آن ها هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: به برکت انقلاب، ایران اسلامی کشور اهل بیت، امروز قدرتمند ترین کشور در دنیا است چرا که به هیچ کسی تا به حال باج نداده ایم./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات