۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۸۴۶۹۹
حجت الاسلام ذوالنور:

شفافیت آ‌رای نمایندگان زمینه نظارت مردمی را فراهم می کند

نماینده مجلس با اشاره به اهمیت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: شفافیت آرای نمایندگان زمینه نظارت مردمی بر نمایندگان را فراهم می کند، متأسفانه گاهی برخی نمایندگان نظر خود را درباره چیزی مثبت اعلام می کنند اما در واقع و عمل رأی منفی می دهند.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی با مردم قم که بعد از اقامه نماز جمعه در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که در دوران دولت تدبیر و امید نقدیگی کشور چند برابر شد و به 1700 هزار میلیارد رسید، گفت: دولت در زمینه مسکن عملکرد ناموفقی داشته است و نتوانسته این حوزه مهم را سامان دهد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب درباره تکیه بر ظرفیت های داخلی و عدم وابستگی به نفت افزود: رهبر معظم انقلاب سال ها بر اقتصاد بدون تکیه بر نفت تأکید دارند اما هنوز این فرمایش رهبری اجرایی نشده است، اگر وابستگی به نفت از بین می رفت امروز با تحریم های نفتی فاقد اثر می شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با پیوستن و اجرای FATF را بی معنا دانست و اظهار داشت: اجرای این کنوانسیون برای دور زدن تحریم ها ایجاد مشکل می کند و ارتباط با برخی کشورها ربطی به اجرای این طرح ندارد.

وی با تأکید بر این که دولت باید مبادلات پولی دو جانبه با کشورها را جدی بگیرد، ادامه داد: پیمان های دو جانبه پولی راهکاری برای بی اثر کردن تحریم ها است اما متأسفانه دولت در این زمینه تعلل کرده و عملکرد قابل قبولی ندارد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به عقب نشینی و شکست آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران ابراز داشت: آمریکا محبور شده 8 کشور را از تحریم ها معارف کنند که خریدار عمده نفت ایران هستند، مسؤولان نباید به اروپایی ها هم اعتماد کنند چرا که آن ها مبادلات خود با آمریکا را رها نمی کنند و طرف ایران بگیرند.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه مدیریت ضعیف بازار و اقتصاد کشور عنوان کرد: نه صدور نفت قطع شده و نه ارز خارجی دچار اختلال شد اما دولت با بی تدبیری اقتصاد کشور را دچار التهاب کرد، البته مجلس نیز عملکرد خوبی نداشت چرا که می توانست جلوی آشفتگی ها را بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قیمت کالاها چند برابر شده اما دولت همچنان نرخ تورم را تک رقمی اعلام می کند، این در حالی است که دولت باید بر اساس واقعیات حقوق مردم به ویژه بازنشستگان را بپردازد و مانع از اسراف و ریخت و پاش ها شود.

وی با اشاره به اهمیت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اضافه کرد: شفافیت آرای نمایندگان زمینه نظارت مردمی بر نمایندگان را فراهم می کند، متأسفانه گاهی برخی نمایندگان نظر خود را درباره چیزی مثبت اعلام می کنند اما در واقع و عمل رأی منفی می دهند.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به معضل بیکاری در کشور، جمعیت بیکاران را بیش از 8 میلیون نفر دانست و گفت: پسر بنده با مدرک فوق لیسانس حقوق بیکار است، متأسفانه آمار آقای رییس جمهور درباره مسأله بیکاری و کاهش آسیب های اجتماعی دارای تناقض است.

ارسال نظرات