۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۷۰۲
وزیر جهاد کشاورزی:

کشت نشائی یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور است

وزیر جهاد کشاورزی کشت نشائی را یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور دانست و گفت: پروژه‌هایی که در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد با وجود اینکه دچار محدودیت‌های منابع آبی هستند اما توانستند در بخش‌های مختلف پرورش طیور، تامین علوفه، توسعه دام‌ها و بهره‌وری بیشتر از آب درخشش داشته باشند.
وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید بخش کشاورزی را به صورت زنجیره‌ای پیاده کنیم.

وی، کشت نشائی را یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور دانست و گفت: پروژه‌هایی که در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد علی رغم اینکه دچار محدودیت‌های منابع آبی هستند اما توانستند در بخش‌های مختلف پرورش طیور، تامین علوفه، توسعه دام‌ها و بهره‌وری بیشتر از آب درخشش داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: خراسان جنوبی با خشکسالی‌های پیاپی مواجه بوده اما با این وجود نیز در افزایش بهره‌وری آب و توسعه زنجیره تولید موفق بوده است.

حجتی، افزایش راندمان آبیاری و افزایش بهره‌وری آب را یکی دیگر از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: استان خراسان جنوبی از لحاظ گلخانه‌ها نیز دچار عقب‌افتادگی است که باید این عقب‌ماندگی‌ها با همدلی و وحدت مردم و مسؤولان برطرف شود.

وی با بیان اینکه می‌توان به موضوع شتر و شترمرغ پرداخت و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد، ادامه داد: ارزش غذایی شتر شیری از اهمیت برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خراسان جنوبی با توجه به طبیعتی که دارد می‌تواند بستر خوبی در تولید خارشتر باشد، خاطرنشان کرد: خارشتر در حداقل رطوبت رشد می‌کند از این رو خراسان جنوبی مکان مناسبی برای تولید خارشتر است.

حجتی از حمایت دولت از کشت خارشتر در کشور خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم از طبیعت و ظرفیت موجود در جهت بهره‌برداری هر چه بهتر این محصول استفاده کنیم./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات