۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۴۷۸۵
با سخنرانی آیت الله جوادی آملی؛

همایش «المیزان و علوم اسلامی» برگزار می‌شود

رییس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: همایش «المیزان و علوم اسلامی» با سخنرانی حضرت آ‌یت الله جوادی آملی برگزار می شود.
علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عرب صالح رییس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امروز در نشست خبری همایش ملی المیزان و علوم انسانی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی بر اساس علوم انسانی اسلامی بنا شده است.

وی افزود: دیدگاه اسلام درباره علوم سیاسی و روانشاسی انسانی با مکاتب دیگر متفاوت است، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با با تشکیل گروه تخصصی در زمینه علوم انسانی در تلاش است که مبنای این علم را از نگاه قرآن تعریف کند.

حجت الاسلام عرب صالحی بیان داشت: به همین منظور پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همایش «المیزان و علوم اسلامی» را در تاریخ 23 آبان برگزار می‌کند که سخنران اصلی آن حضرت آیت الله جوادی آملی خواهد بود.

در ادامه نشست مهدی رمضانی چابک دبیر اجرایی همایش های پژوهشگاه نیز طی سخنانی گفت: افزون بر همایش 23 آبان روز دوشنبه 21 آبان نیز در دانشگاه علامه طباطبایی(ره) نیز همایش دیگر برگزار می‌شود که به بررسی جنبه‌های نظری فلسفه فکری علامه در زمینه علوم انسانی اسلامی خواهد پرداخت.

همچنین حجت الاسلام محمدعلی اسدی نسب در ادامه نشست درباره بیانات رهبر معظم انقلاب طی نشستی که با بانوان قرآن‌پژوه داشتند، ابراز کرد: معظم له در این نشست به استخراج مبانی علوم انسانی از قرآن تاکید داشتند که پس از آن بسیاری از مراکز فعال شدند که یکی از این مراکز پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود.

حجت‌الاسلام اسدی درباره بخش‌های مختلف این همایش، عنوان کرد: سیاست در قرآن، علوم انسانی و قرآن، علوم اجتماعی و قرآن، علوم اخلاقی  و قرآن، مدیریت و قرآن و اقتصاد و قرآن از جمله محورهای این همایش است.

دبیر علمی همایش المیزان و علوم انسانی افزود: با توجه به اینکه تفسیر المیزان علامه یک دایره‌المعارف عمیق و دارای مفاهیم و معارف اسلامی است از بین آثار رسیده ما این را انتخاب کردیم. ما درباره علوم انسانی اسلامی دنبال پاسخ سوالات از بیانات علامه هستیم بنابراین همایش در قالب کارگاهی با کمترین هزینه برای دولت برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: از بین 100 مقاله رسیده 32 مقاله پذیرفته شدند و 17 مقاله در قالب علمی و پژوهشی چاپ شده است./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات