۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۸۴۸۴۴
امام‌جمعه موقت تهران:

نماز نقش بی‌بدیلی در تربیت و تعالی انسان دارد

امام‌جمعه موقت تهران گفت: نقش بی‌بدیل نماز در تربیت و تعالی انسان بر کسی پوشیده نیست.
ابوترابی فرد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در اجلاسیه استانی نماز در کرج با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی بالاتر و برتر از نماز نمی‌شناسیم، گفت: روایات فروان و سیره اولیای الهی گواه بر این حقیقت است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نماز جایگاه ویژه و استثنایی در حیات خانواده و جامعه دارد، گفت: نقش بی‌بدیل نماز در تربیت و تعالی انسان بر کسی پوشیده نیست.

امام‌جمعه موقت تهران با توجه به مسئولیت سنگین کارگزاران اسلامی، گفت: حاکمانی مورد تائید قرآن هستند که اگر قدرت سیاسی را در دست دارند از این قدرت برای اقامه نماز استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابو ترابی فرد به اهمیت برپایی نماز اشاره کرد و گفت: نماز دارای ابعاد اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی است، اقامه نماز به‌منزله اقامه حقیقت توحید، همدلی و عبودیت، اقامه آموزه‌های دینی در جامعه، یعنی تنظیم رابطه انسان با خود، خدا و جامعه است.

وی اقامه نماز را اقامه همه ارزش‌های دینی دانست و گفت: قرآن کریم بر اقامه نماز اصرار و تأکید دارد.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه دنیا و آخرت انسان محصول عمل و کار اوست، گفت: بهشت محصول عمل صالح است و جهنم محصول کارکرد عمل ناصالح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه جهنم چیزی جز عمل آدمی نیست، گفت: انسان آراسته که در نگاه قرآن کلمه طیبه است در حال پرواز به‌سوی خدا و کمال مطلق است.

وی بابیان اینکه اگر نماز اقامه شود انسان تربیت می‌شود، گفت: میزان هر انسانی به مرتبه نماز وی گره‌خورده است.

منبع: مهر

ارسال نظرات