۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۸۴۸۵۹
در همایش معاونان آموزش؛

اقدامات معاونت آموزش حوزه علمیه استان خوزستان تشریح شد

معاون آموزش حوزه علمیه استان گفت: جلسات معاونت های آموزش حداقل ماهیانه سه جلسه پشت سر هم برگزار می شود ضمن اینکه سرکشی به مدارس در برنامه ها گنجانده شده است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام رضا نعمت تبار، معاون آموزش حوزه علمیه استان خوزستان، پیش از ظهر امروز در همایش معاونان آموزش حوزه استان در سالن اجتماعات مرکز مدیریت با بیان اینکه وضعیت برخی حوزه های علمیه استان نسبت به مسائل آموزشی نرمال نیست، خاطرنشان کرد: جلسات معاونت های آموزش حداقل ماهیانه سه جلسه پشت سر هم برگزار می شود تا به حد مطلوب برسیم و در همین باره جلسه پیش روی ما 18 آذرماه خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان خوزستان با بیان اینکه سرکشی به مدارس در برنامه ها گنجانده شده است، افزود: رتبه بندی مدارس از سوی مرکز از ما خواسته شده است و در این باره مدارس باید آماده سازی و این قابلیت را داشته باشند که اختیارات از سوی قم به آنها داده شود.

این مقام مسؤول از معاونان حضور در مرکز مدیریت و معاونت را خواستار و بیان داشت: بسیاری از مشکلات در ورای چنین حضوری حل می شود اما عدم حضور سبب می شود تا طلاب خود به مرکز مراجعه کنند حال آنکه معاون آموزش با حضور خود مشکل چندین طلبه را پیگیر و حل خواهد کرد.

حجت الاسلام نعمت تبار با اشاره به اینکه معاونت آموزش از سخت ترین معاونت ها در حوزه علمیه است، اظهار داشت: معاونت آموزش همیشه مورد نقد طلاب و اساتید قرار می گیرد و از آنجا که حوزه یک مؤسسه آموزشی و علمی است؛ بنابراین معاونت آموزش علمیت طلبه ها را پذیرفته و از طرف مرکز مجری آیین نامه در حوزه هستند.

وی ادامه داد: اصل و اساس کار در معاونت آموزش اصالت الاحتیاط است و معاونت آموزش براساس آیین نامه پیش می رود و اگر در محدوده آن کاری صورت دهد، منعی ندارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان به وظایف کلی معاونت آموزش اشاره کرد و گفت: کد طلبه های ورودی، آیین نامه دارد با این حال برخی مدیران مدارس به صورت سلیقه ای با چنین مسأله ای برخورد و به مدت یک سال مردد می مانند که طلبه را پذیرش کنند یا خیر در صورتی که فرصت معین شده برای رد یا پذیرش طلبه تنها سه ماه است و پس از این مدت درخواست صدور کد صورت نخواهد گرفت.

این مقام مسؤول مطالعه و تسلط بر آیین نامه آموزشی را خواستار شد و گفت: طبق آیین نامه معاونت آموزش، طلبه ای که به صورت رسمی انتخاب واحد در نجاح نداشته باشد، اجازه شرکت در امتحان نوبت اول را ندارد.

حجت الاسلام نعمت تبار عنوان داشت: اسامی طلاب برای اخذ امتحان شفاهی به معاونت آموزش ارسال شده که در این باره حدود 330 طلبه خواهان شرکت در امتحان شفاهی هستند./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات