۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۸۴۸۸۱
آیت‌الله ری شهری:

مقاومت کردن در برابر ظلم توفیق الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقاومت در برابر ظلم توفیق الهی است، گفت: جریان سقیفه سند مظلومیت امام علی(ع) است.
توصیه‌‌های آیت‌الله ری‌شهری پیش از آغاز درس خارج فقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه از خداوند متعال درخواست می‌کنند«بارالها؛ کمکم کن مورد ستم قرار نگیرم و مظلوم واقع نشوم.

وی افزود: مراد از این کلام نورانی دفاع و دفع مظلومیت جبری از حضرت نیست، امام در این فراز عمیق نمی‌خواهند که خداوند ستم را به صورت جبری از ایشان بردارند بلکه حضرت در این دعا اشاره به این مهم دارند که خداوند به ایشان توفیق مقابله و مقاومت در برابر ظلم را بدهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مظلوم واقع شدن را دو نوع بیان کرد و اظهار داشت: انسان دو نوع مظلوم واقع می‌شود نخست مظلومی که می‌تواند از خود دفاع کند و نمی‌کند و دیگر مظلومی که نمی‌تواند از خود دفاع کند و مورد ظلم واقع می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: آن مظلومی که نتواند از خود دفاع کند و مورد ظلم واقع شود نزد خداوند مذموم نیست و خداوند این مظلومیت را برای آن بنده مقدر کرده تا با تکیه بر خداوند در برابر آن ظلم مقاومت کند.

آیت‌الله ری شهری اضافه کرد: برای مثال مظلوم واقع شدن امام علی(ع) در جریان سقیفه مذموم نیست بلکه این مظلومیت نشانه بزرگی ایشان است. حضرت می‌فرمایند: من همیشه مظلوم بودم؛ در جای دیگر فرمودند: در حق من به اندازه همه سنگ ریزه‌ها ظلم شده است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات