۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۸۴۹۳۳
آیت الله اعرافی:

مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد بدون مشارکت مردم به ثمر نمی رسد| لزوم تربیت مبلغ برای مبارزه با اعتیاد

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه و روحانیت نسبت به آسیب اعتیاد دغدغه دارند و احساس وظیفه می کنند، برای همکاری حوزه با ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه پیشگیری از اعتیاد اعلام آمادگی کرد.
آیت الله اعرافی |۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در دیدار سردار مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهمیت فعالیت های این ستاد، اعتیاد را یکی از آسیب های اجتماعی دانست که خود زمینه ساز آسیب های دیگر برای جامعه و خانواده است.

وی با اشاره به تأثیرات منفی اعتیاد در جامعه به ویژه در خانواده ها افزود: اعتیاد آسیبی است که در همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی وحتی سیاسی تأثیر می گذارد و در موضوعات تربیتی و خانوادگی تبعات منفی بسیاری دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حوزه و مراجع و علما نسبت به اعتیاد و آسیب های آن حساس و دغدغه مند هستند، اظهار داشت: اگر کشور بخواهد مقاوم باشد و به پیش برود مسأله اعتیاد آسیب های بسیاری ایجاد می کند و حتی در عرصه سیاسی نیز مشکل ساز می شود.

وی با تقدیر از فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر، آمار حدود 3 میلیون معتاد را نشانه وجود مخاطرات جدی در جامعه دانست و ادامه داد: در مبارزه با آسیب بزرگ اعتیاد حکومت و مردم و نهادهای مردمی وظیفه دارند چرا که بدون مشارکت مردم مشکلات جامعه به ویژه ریشه کن کردن این آسیب خطرناک حل نمی شود.

آیت الله اعرافی با بیان این که روحانیت نیز در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد وظیفه دارد، ابراز داشت: در مسیر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر حاکمیت باید در رأس کار و پیشرو باشد و راهبری کار را بر عهده بگیرد اما این کار بدون مشارکت مردم و نهادها عمومی به ثمر نخواهد رسید.

وی لازمه موفقیت ریشه ای در مبارزه با مواد مخدر را فعالیت های کارشناسی و علمی دانست و عنوان کرد: اگر فعالیت های علمی لازم صورت گیرد موفقیت بیشتری در این زمینه حاصل خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به امر پیشگیری از اعتیاد و به دام افتادن جوانان خاطرنشان کرد: باید افزون بر این که با وضعیت موجود مبارزه شود تلاش کنیم که جوانان دچار مشکل نشوند و دچار این آسیب نشوند چرا که جوانان موتور مولد جامعه به شمار می روند.

وی اضافه کرد: در زمینه بین المللی نیز ایران کارهای مهمی انجام داده و باید بیشتر تلاش شود تا جایگاه حفاظتی خود را تثبیت کند، دنیا باید بداند که کشور ما چند هزار شهید داده تا جوانان کشورهای دیگر دچار آسیب نشوند، این نکته مهم باید تبیین شده و درباره آن کار شود که از وظایف دستگاه دیپلماسی به شمار می رود.

مدیر حوزه های علمیه  با اشاره به عرصه های تعامل حوزه برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر گفت: حوزه می تواند در عرصه مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت کند و از نظر دینی پیشگیری داشته باشد، در این عرصه باید مطالعات بیشتری از سوی حوزه و دانشگاه صورت گیرد.

وی تربیت مبلغ برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را از عرصه های دیگر تعامل حوزه برای مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: با برگزاری دوره هایی می توان مبلغان را با اطلاعات کامل دینی در زمینه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تربیت و اعزام کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم، خواستار توجه ویژه مسؤولان به این شهر مقدس شد و اظهار داشت: قم دارای 200 هزار مهاجر است و 100 هزار اتباع خارجی دارد و از 130 کشور جهان در قم تحصیل می کنند، قم را باید به دید یک نمونه جهت تاثیرگذاری در ایران و جهان مشاهده و به آن توجه کرد و به این شهر باید به عنوان یک الگو در مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از آن توجه شود.

ارسال نظرات