۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۸۵۰۰۴
معاون علمی آستان قدس رضوی:

دیپلماسی علمی بین ایران و عراق توسعه یابد

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: تعامل علمی میان دو کشور ایران و عراق نشان دهنده این است که دیپلماسی علمی میان این دو کشور سبب تحکیم مسائل راهبردی خواهد شد.
معاون علمی آستان قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد مهدی نژاد شامگاه دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان عراقی مقیم ایران که در حرم مطهر برگزار شد گفت: اسلام در ذات خود دینی صلح جو است و در مقابل دشمنان می ایستد و در مقابل آن ها تسلیم نخواهد شد.

وی افزود: ایران با ملت های آزاده و مسلمان و کشورهایی که با ما درگیری ندارند از همه ابزار برای تقویت اتحاد راهبردی استفاده می کند از جمله این موارد رابطه علمی است که در همین مورد ایران سند راهبردی دیپلماسی عملی و فناوری را به تصویب رسانده است.

معاون علمی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در زمینه دیپلماسی علمی ارتباط ما با سایر کشورها برقرار است که از جمله این ارتباط ها می توان به تبادل استاد و دانشجو اشاره کرد و معلوم است این توسعه ارتباط در خصوص کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران با آن ها اتحاد راهبردی دارد.

مشاور وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ما و ملت عزیز عراق در فرهنگ و منطقه منافع مشترک بسیاری داریم که این دیپلماسی علمی باید با کشور برادر عراق روز به روز توسعه پیدا کند که این مهم از سوی شما سفیران دوستی دو ملت ایران و عراق ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور شما در ایران و حضور ایرانیان در عراق در راستای منافع راهبردی دو کشور است که نگاه اول ما نگاهی راهبردی برای استحکام و تقویت امت اسلامی در مقابل استکبار است.

مهدی نژاد ابراز کرد: در توسعه علمی هزینه های علمی زیادی چه از نظر مادی و چه از نظر دیگر منابع داریم که ضرورت دارد این هزینه ها تامین شود اما می توانیم با همکاری های بیشتر در تامین نیازهای هم یکدیگر را همراهی کنیم.

معاون علمی آستان قدس افزود: چشم انداز همکاری ها تنها در زمینه تبادل دانشجو نخواهد بود اما شما می توانید با توانمندی های بالا این استحکام را قوت ببخشید و تلاش ما این است که کیفیت کارهای علمی دانشگاه های ما نسبت به شما عزیزان ارتقا یابد که زمینه های علمی شما از لحاظ نظری و اخلاقی و عملی سرآمد کشور خود باشید و هر یک از شما مبلغ فرهنگ ناب محمدی در دو کشور باشید./۸۶۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات