۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۸۵۰۶۵
حجت الاسلام نجفی:

احیای فرهنگ وقف لازمه رفع مشکلات جامعه است

رییس اوقاف و امور خیریه خرم آباد بر ضرورت احیای فرهنگ وقف تأکید کرد و گفت: این مهم برای رفع مشکلات جامعه در زمینه های مختلف نقش آفرین است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام فضل‌الله نجفی، رییس اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد، ظهر امروز در همایش «یاوران وقف» و تجلیل از واقفان که در حسینیه حبیب ابن مظاهر برگزار شد، گفت: یک هزار و 40 موقوفه در شهر خرم آباد و چگنی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از تعداد موقوفات فوق ۶۶ مورد املاکی هستند، افزود: ۹۱۶ مورد موقوفات ما مسجد و هفت مورد نیز دارالقرآن است.

رییس اوقاف و امور خیریه خرم آباد با اشاره به ثبت 11 وقف جدید در شهرستان خرم آباد و چگنی بیان داشت: در خرم‌آباد و چگنی یک هزار و 764 مورد رقبه دارای درآمد وجود دارد.

وی در ادامه به وجود امام زادگان شهرستان خرم آباد اشاره کرد و عنوان داشت: ۱۴ امامزاده در شهر خرم‌آباد مدفون هستند.

رییس اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد وقف را ماندگارترین و پرسودترین عبادت عنوان کرد و یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف امری مهم در زمینه رفع مشکلات جامعه در زمینه های مختلف است.

وی با اشاره به اهمیت وقف و خیرات بیان داشت: تعابیر زیادی در قرآن آمده که وقف از مصادیق آنان است، کلمه خیر و خیرات ۱۰ بار، آیات صدقات پنج بار و آیاتی که در باره انفاق آمده ۶۰ بار در قرآن ‌کریم آمده است.

حجت الاسلام نجفی بیان کرد: وجه تمایز وقف با خیرات در این است که سایر صدقات دفعی هستند اما وقف تا قیامت ماندگار است.

رییس اوقاف و امور خیریه خرم آباد با بیان اینکه فردی که مالی را وقف می‌کند این مال ماندگار و همیشگی است، افزود: با بهره مندی از فرصت ها باید در تبیین و احیای فرهنگ وقف در جامعه گام برداریم./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات