۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۸۵۱۱۷
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

حضور روحانیان در بین مردم بالاترین تبلیغ است

آیت الله طه محمدی با بیان این که حضور روحانیان در بین مردم می تواند بالاترین تبلیغ برای تشیع باشد، گفت: دشمن بارها گفته است که باید کاری کنیم تا مردم لباس روحانیت را فقط در موزه ها ببینند.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در کارگروه تخصصی وقف که در دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان برگزار شد با تاکید بر حمایت از حوزه های علمیه و طلاب خاطر نشان کرد: نه تنها حمایت از بزرگان و علمای دین بلکه حمایت از ضعیف ترین طلاب نیز امروز واجب است.

آیت الله طه محمدی گفت: در زمان منحوس رضا خان آیت‌الله مؤسس به بسیاری از افراد حقوق می دادند تا با حضور خودشان در سطح شهر مردم را با لباس روحانیت آشنا و از فراموشی دین جلوگیری کنند.

وی با بیان این که حضور در بین مردم می تواند بالاترین تبلیغ برای تشیع باشد ابراز کرد: اسرائیل بار ها گفته است که باید کاری کنیم تا مردم لباس روحانیت را فقط در موزه ها ببینند از ابن رو این حضور می تواند جواب محکمی در مقابل نقشه های آن ها باشد.

امام جمعه همدان با ابراز تاسف از عدم ملبس شدن تعدادی از طلاب تصریح کرد: این انقلاب، انقلاب روحانیت شیعه بود، روحانیانی که در کنار مردم در زیر بار شکنجه ها سبب پیروزی انقلاب شدند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف یاد آور شد: باید مردم را تشویق کنید که وقف کنند و با برکات این اثر ماندگار آنها را آشنا کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: وقف در زمینه حوزه های علمیه نیز کار بسیار بزرگی است که امروز جامعه ما نیازمند آن است و یقینا اگر بنا باشد محصول وقف عاید حوزه علمیه باشد ما پشتوانه محکمی خواهیم داشت که در برابر تهاجم دنیا ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تبلیغ احکام دین در جامعه اظهار داشت: در گذشته تعدادی روحانی اندک در روستاها مردم را با زکات و احکام دینی آشنا می کردند و نتیجه آن را امروز شاهد هستیم که پرداخت زکات چند برابر شده است.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: زمانی بود که حتی یک تومان زکات هم دریافت نمی شد اما به دلیل تبلیغ و ترویج دین از سوی سربازان امام زمان در لباس روحانیت میلیاردها تومان امروز زکات پرداخت می شود./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات