۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۸۵۱۱۹
آیت‌الله ری شهری:

ظلم خطرناک‌ترین آفت برای ایمان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظلم از خطرناک‌ترین آفات برای ایمان است، گفت: کسانی که ایمان آوردند و ایمان خود را با ظلم آلوده نکردند فطعا در دنیا و آخرت به آرامش می‌رسند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای نورانی صحیفه سجادیه از خداوند متعال در خواست می‌کنند و می‌فرمایند: «بارالها؛ به من توفیق ده بر کسی ستم نکنم در حالی که تو می‌توانی مانع ستمگری من شوی و مرا از ستمگری باز داری.

وی افزود: این سخن نیز مانند فراز قبلی این دعا که در جلسات پیش بیان شد مقصود  حضرت درخواست جبری از خداوند نیست بلکه مراد توفیق یافتن بر ظلم نکردن است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: انسان همانگونه که دوست ندارد مظلوم واقع شود نباید نسبت به کسی ظلم و ستم داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ظلم و ستم کردن را مساله‌ای وسیع و دامنه‌دار بیان کرد و اظهار داشت: ظلم مصادیق مختلف اعتقادی، اخلاقی، عملی، فردی و اجتماعی دارد.

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه ظلم از خطرناک‌ترین آفات برای ایمان است، گفت: کسانی که ایمان آوردند و ایمان خود را با ظلم آلوده نکردند قطعا در دنیا و آخرت به آرامش می‌رسند.

وی با بیان اینکه ظلم آرامش را از انسان می‌گیرد، عنوان کرد: برخی تصور می‌کنند برای ظلم کردن باید رییس جمهور و یا فرماندار جایی باشند در حالی که انسان می‌تواند بدون اینکه جایگاهی داشته باشد به دیگران ظلم کند، اضطراب درونی نشانه ظلم کردن است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اخلاق نیکو انسان را به رشد و کمال می‌رساند، گفت: شاید انسان اهل نماز شب نباشد اما چون صبور است خداوند برای او ثواب انسان روزه‌دار و شب زنده دار را می‌نویسد از طرف دیگر اگر بداخلاق باشد در زمره جباران قرار می‌گیرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات