۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۸۵۳۱۵
امام جمعه بجنورد:

هفته وحدت موعد نمایش همدلی و انسجام ملی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هفته وحدت موعد مناسبی برای تجلی و به نمایش گذاشتن همدلی، اتحاد و انسجام ملی همه مردم ایران اعم از شیعه و سنی است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، اظهار کرد: این هفته موعد مناسبی برای به نمایش گذاشتن همدلی و انسجام ملی همه اقشار مردمی اعم از شیعه و سنی است.

وی اضافه کرد: از ده‌ها سال پیش علمای روشن‌اندیشی مانند آیت‌الله بروجردی(ره) ضمن درک توطئه استعماری ایجاد اختلاف میان فرقه‌های اسلامی و بهره‌برداری آن جهت منافع استکبار با خلاقیت خود مسیر دشوار تقریب مذاهب اسلامی را آغاز کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این مسیری بود که اگرچه برای برخی افراطیون خودی و سلفیون و وهابیون جهان اهل سنت غیرممکن می‌نمود؛ اما روحانیون روشن‌ضمیر شیعه و مفتیان منصف اهل سنت این مسیر را شروع کرده و ادامه دادند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی که در سایه وحدت و همدلی و انسجام همه اقشار مردمی به تحقق پیوست، موجبات وحدت ملل مسلمان را فراهم کرد و امروز هم این رویه تداوم دارد.

وی تصریح کرد: در واقع این وحدت به‌صورت حرکت و نهضت اسلامی علیه طاغوت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای گره زدن قلب‌های دوستداران و محبان اهل‌بیت (ع) است تا فرصت را غنیمت شمرده و این هفته را به برکت سالروز شکفتن آخرین پیامبر الهی جشن و شادی بگیرند و دل‌ها را به هم نزدیک کنند و وحدت شیعه و سنی را به نمایش بگذارند./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات