۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۸۵۳۶۶
اسفندماه سال آینده صورت می گیرد؛

برگزاری همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در اسفندماه سال آینده خبر داد.
ابراهیم علیپور رییس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آیین رونمایی، معرفی و بررسی آثار کلان طرح «رابطه نفس و بدن»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم علیپور امروز در آیین رونمایی، معرفی و بررسی آثار کلان طرح «رابطه نفس و بدن» که به همت پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت علامه طباطبایی اظهار داشت: همگی خود را مدیون امثال علامه طباطبایی می دانیم؛ یعنی امروز بر خوان سفره آن نعمت که در سایه اسلام و قرآن قرار داده شده، نشسته ایم و وظیفه ای داریم تا برای اینکه در این برهه و زمان، کارهای مهم و جدیدی را با استفاده از این انفاس قدسیه ارائه کنیم.

وی گفت: از وظایف امروز ما، بازخوانی تراث گذشته، توانمندسازی علوم اسلامی و فلسفه اسلامی و کلام اسلامی، روزآمدسازی و نوسازی آنها است.

رییس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: عرصه نفس و بدن یکی از عرصه هایی است که به لحاظ نظری، مسأله ای با قدمت و بین المللی بوده و در قرن بیست مهم ترین مسأله بوده است، بنابراین موضوعی بوده که به دلیل پیچیده بودن کارهای کمی در این زمینه صورت گرفته است و این پژوهشکده در این زمینه افق گشایی کرد و مرجعیت ایجاد کرد.

وی افزود: در این آیین رونمایی از بیش از 20 جلد کتاب رونمایی خواهیم کرد و از این مجموعه عظیم و گرانمایه، 40 مقاله پژوهشی به چاپ رسیده است.

علیپور اظهار داشت: در این زمینه، عرصه های مختلفی گشودیم، از جمله این که همایشی بین المللی در سال 89 برگزار کردیم که 7 جلد خروجی داشت و اسفندماه سال آینده همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» را برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به زودی مجله ای علمی ـ پژوهشی به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی با عنوان دو فصلنامه «مطالعات نفس و بدن» را راه اندازی خواهیم کرد و انجمن بین المللی نفس و بدن را پیگیری و به ثبت می رسانیم و کارهای متعددی برای مرجعیت بخشی به این موضوع نیاز است./۸۲۲/پ ۲۰۳/ش

ارسال نظرات