۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۸۵۳۶۸
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

عمل کردن به توصیه های رهبری نشانه مسؤول ولایی است

استاد حوزه علمیه با بیان این که در خط ولایت بودن یعنی بیانات رهبری را مو به مو انجام دادن، گفت: سربازان واقعی بدون چون و چرا به گفته های رهبری عمل می‌کنند.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، امروز در سومین سالگرد مراسم شهید مدافع حرم سردار «محمدحسین محمدخانی» که در قطعه 53 بهشت زهرا(س) برگزار شد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم هر چیزی در این دنیا محکوم به فنا است مگر آن که مصداق وجه الله باشد.

وی افزود: هر چیزی که مصداق وجه الله باشد باقی است به بقای الهی؛ بنابراین اگر انسان می‌خواهد وجه الله باشد باید عملی که از او صادر می‌شود خالص برای خداوند باشد؛ به طور قطع تربیت یافتگان مکتب آل الله می‌توانند مصداق این امر قرار گیرند تا وجه الله شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع)، ابراز کرد: حضرت به شیعیان فرمودند: شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم؛ تقوا از ویژگی‌های مهم شهید محمدحسین محمدخانی بود و با همین ویژگی توانست در معامله با خداوند به کمال مطلوب دست یابد و به بالاترین رتبه برسد و خداوند خریدارش شود.

استاد حوزه علمیه تمسک به سیره شهدا را راهی برای نجات از بند اسارت دنیا بیان کرد و اظهار داشت: شهید زنجیرهای اسارت روح را پاره می‌کند و به خداوند دل می‌دهد از این رو خداوند مشتری و خریدار او می‌شود.

وی ورع و تقوای الهی را لازمه این عصر پر فتنه دانست و گفت: متاسفانه امروز بازار دین فروشی رونق یافته و برخی به راحتی ایمان‌شان را به چوب حراج می‌زنند این در حالی است که شهدا با چشم پوشی از زرق و برق دنیا در عبادت خداوند غرق شده و بندگی حضرت حق را به جای می‌آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: انسان باید همه کارهایش برای رضای خدا باشد، امروز مدعیان بسیاری اطراف رهبر معظم انقلاب هستند که با دروغ شعار ولایتمداری سر می‌دهند، بنابراین لازم است جوانان ولایتمدار با تلاش و کوشش حلقه‌های اصلی کشور را در دست بگیرند و با اخلاص در راه ولایت سربازی کنند. امام راحل فرمودند اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان بیفتد؛ امروز بسیاری از کارها به دست نااهلان افتاده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب امانت الهی است، گفت: امروز کسانی که با دشمن انقلاب همراه هستند آیا این همراهی نشانه انقلابی بودن آنان است؟ آن کسانی که رفتند و با دشمنان که برای براندازی نظام نقشه داشتند با هم نشستند گفت‌وگو کردند، آیا این رفتار بیانگر در خط ولایت بودن آنان است؟ امروز نمایندگان مردم در مجلس چه می‌کنند؟ آیا نمی‌دانند که مردم از آنان ناراضی و ناراحت هستند؟ مردم امروز از عملکرد‌ رییس مجلس و رییس قوه قضاییه ناراضی هستند، چرا که مردم انتظار داشتند دشمنان اقتدار انقلاب اسلامی را ببینند.

وی افزود: در خط ولایت بودن یعنی بیانات رهبری را مو به مو انجام دادن در غیر این صورت چگونه می‌توان گفت مسؤولان سرباز ولایت نیستند، سربازان واقعی بدون چون و چرا اجرا می‌کنند، امروز برخی مسؤولان از شهدا و خانواده آنان خجالت بکشند. این نظام امانت است باید از این امانت مراقبت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه شهدا برای اهل بیت(ع) آبرو هستند، گفت: در روایات آمده که شیعیان برای ما زینت باشند؛ امروز کسانی که دشمنان را دل شاد می‌کنند در قیامت نمی‌توانند جواب شهدا را بدهند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات