۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۸۵۴۰۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

مردم در شرایط بد اقتصادی در کنار یکدیگر باشند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: تحریم‌های اقتصادی همیشه وجود داشته و موضوع جدیدی نیست، اینکه برخی مردم اجناس را انبار می‌کنند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند باید اصلاح شود.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: یکی از عذاب‌های خدا این است که خداوند بر قلب و گوش و دهان انسان مهر می‌زند، نشانه این افراد این است که حقیقت را متوجه نخواهند شد و بصیرت و بینش ندارند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه افرادی که اهل بصیرت نباشند و حق و باطل را تمییز ندهند جایگاهشان درون جهنم خواهد بود، عنوان کرد: مهر خوردن بر چشم و گوش و قلب عذابی است که درد ندارد، حسد، نفاق، تکبر و ترک جهاد از عواملی است که قدرت فهم و تفکر را از انسان سلب می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان تکبر و خودپسندی را از دیگر عوامل نابود کننده تعقل و تفکر برشمرد و افزود: انسان مبتلا به خودپسندی و تکبر حتی از خدا هم طلبکار خواهد شد، در صدر اسلام برخی طلبکارانه می‌گفتند که چرا حالا که ما مسلمان شدیم با مشکلات و مصیبت‌ها روبرو هستیم؟ امروز نیز برخی از انقلاب طلبکار هستند.

وی در ادامه پیرامون نرده‌هایی که در نماز جمعه میان صفوف مسؤولان و مردم قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسؤولیت برداشتن یا گذاشتن این نرده‌ها بر عهده تیم حفاظتی است و ما در این زمینه مسؤولیتی نداریم اما از مردم خواهشمندیم که صفوف نخستین نماز جمعه را محفوظ بدارند و این نرده‌ها به معنای عدم امکان حضور مردم در صفوف جلو و یا تفاوت داشتن مردم با مسؤولان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به احتکار به عنوان یکی از عوامل بروز مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی همیشه وجود داشته و موضوع جدیدی نیست، اینکه برخی مردم اجناس را انبار می‌کنند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند باید اصلاح شود و باید مانع احتکار شویم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نباید با افزایش قیمت دلار قیمت دیگر اجناس نیز به این صورت افزایش پیدا می‌کرد، گفت: اکنون که قیمت دلار قدری کاهش پیدا کرده است کاسبان نیز باید به دنبال کاهش قیمت اجناس باشند و اگر همه ما مردم در کنار هم باشیم بنابر وعده الهی مکر و توطئه دشمنان خنثی خواهد شد.

امام جمعه اصفهان ادامه حماسه بزرگ 25 آبان و تشییع 370 شهید را از افتخارات اصفهان برشمرد و اظهار کرد: همان روز 25 آبان که 370 شهید در اصفهان تشییع شد شاهد اعزام رزمندگان به جبهه بودیم، اینکه حدود یک دهم شهدای کشور متعلق به استان اصفهان است یک افتخار بزرگ برای مردم این استان محسوب می‌شود./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات