۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۸۵۴۰۹

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از درگیری‎های خونین میان عشائر عراق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از درگیری های خونین میان عشائر عراق که به دلایل واهی صورت می گیرد، به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

 

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت السلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، به انتقاد از درگیری های میان عشائر که موجب بروز حوادث مختلف شده است، پرداخت و خطاب به آنان گفت: چرا سوار مرکب باطل می شوید و خون انسان های بی گناه را با یک سوء ظن می ریزید.

وی افزود: برخی می پندارند که چنین کارهای نشان دهنده مردانگی آنان است، اما ظلم و ایجاد رعبت و وحشت در دل خانواده ها و عشائر مردانگی نیست.  شخص باید تامل کند و تحت تاثیر فریب دیگران که با ترویج باطل و کینه درپی ریختن خون انسان ها هستند، قرار نگیرند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار التزام انسان به حکمت شد تا دچار پشیمانی نشود و خاطرنشان کرد: انسان باید بر اساس عقل و تامل رفتار کند و بر مرکب حق به جای باطل سوار شود.

وی تاکید کرد که انسان باید در قول و فعل حکیم باشد و از اقدامات شتاب زده دوری کند.

حجت الاسلام صافی با بیان اینکه برخی از اقدامات اشتباه موجب مرگ انسان می شود، تصریح کرد: هر اقدام اشتباهی قابل اصلاح و بازگشت نیست و انسان نمی داند در چه لحظه ای دارفانی را وداع خواهد گفت.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی ادامه داد: متاسفانه دلیل درگیری های میان عشائر، شتاب در مواضع است. کسانی که مرکب باطل سوار می شوند نباید هیچ کس را جز خودشان ملامت و سرزنش کنند.

گفتنی است که آستان های مقدس حسینی و عباسی طی سال های اخیر با میانجی گری بسیاری از درگیری های میان عشائر مختلف عراق را حل و فصل کرده اند. متاسفانه به دلیل مسلح بودن عشائر هر هفته شاهد قتل انسان های بی گناهی به دلایل واهی در نقاط مختلف عراق هستیم.

ارسال نظرات