۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۸۵۴۷۸
حجت الاسلام صادقی:

رسانه نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره نقش آفرینی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف، گفت: امروزه قرآن کریم مهجور است و مهجورتر از آن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است، جای سؤال است که در مجلس شورای اسلامی برای ترویج نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کاری انجام نمی‌شود.
حجت الاسلام صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، صبح امروز در همایش یاوران وقف، رسانه و نماز با بیان اینکه در جامعه اسلامی کسی نمی‌تواند اظهار کند از آثار و برکات وقف بهره مند نشده‌ام، گفت: وقف همیشه و همه جا در طول تاریخ به صورت مختلف بوده است، در اصفهان حتی وقف در کنیسه یهودیان نیز وجود دارد و به آن عمل می‌شود.

وی در ادامه افزود: با اسلام و گسترش اسلام سنت وقف ترویج شده و مردم به آن تشویق شده‌اند، امام علی(ع) واقف بزرگ جهان اسلام است که قنواتی را در مدینه وقف کردند که هنوز مردم از آن بهره می‌برند، ایشان این قنات‌ها را برای فقرا وقف کردند و این الگویی است برای همه مسلمانان.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه واژگان بسیاری در قرآن کریم وجود دارند که مصداق واقعی آن وقف است، اظهار کرد: کلمه انفاق ۷۴ مرتبه در قرآن ذکر شده است و تأکید شده که از بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها ببخشید و خداوند برای شما جبران خواهد کرد.

وی وجود ۱۶۷ وقف جدید در یکسال گذشته با ارزش مادی بسیار بالا را از آثار فعالیت رسانه‌ها در زمینه وقف برشمرد و عنوان کرد: بانوان نقش فعالی در حوزه وقف دارند و از واقفین اثرگذار هستند. امروزه قرآن کریم مهجور است و مهجورتر از آن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است، جای سؤال است که در مجلس شورای اسلامی برای ترویج نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کاری انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به فعالیت آیت الله مستجابی در عرصه وقف، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز ۴۵۰۰ هکتار اراضی که اصلا قبول نداشته‌اند موقوفه است سند مالکیت دریافت کرده‌اند و اکنون در مسیر نیات واقفین از آنها استفاده می‌شود و این یک دستاورد مهم در حوزه وقف است. ۶۰ درصد موقوفات ما اراضی کشاورزی است که به دلیل خشکسالی تعطیل شده‌اند و چون کشتی نمی‌شود دریافت هزینه از کشاورزان مقدور نیست و انجام نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با انتقاد از عدم امکان تغییر کاربری اراضی که به دلیل خشکسالی امکان کشاورزی در آن نیست، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها همکاری و همراهی خوبی در زمینه وقف و حمایت از موقوفات و احیای آنها دارند و همواره در تلاش هستیم تا در جهت نیات واقفین بتوانیم از موقوفات استفاده ببریم و آنهایی را که در تصرف دیگران است را احیا کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از متین فیروزآبادی خبرنگار خبرگزاری رسا به عنوان خبرنگار و رسانه یاور وقف از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تجلیل به عمل آمد./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات