۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۸۵۴۹۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هفته وحدت فرصت مناسبی برای تبیین نقاط اشتراک اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای تبیین نقاط فراوان اشتراک اسلامی و تقویت اتحاد و انسجام مسلمانان جهان است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت، اظهار کرد: پیام هفته وحدت این است که با اتحاد و ذهن هوشیار و در سایه قرآن کریم و دستورات پیامبر خدا مجال تفرقه‌افکنی را بیگانگان گرفته و وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم.

وی عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر (ص) را موجب تحقق وحدت میان مسلمانان معرفی کرد و گفت: هفته وحدت همچنین فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر با منش و سبک زندگی پیامبر (ص) است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین هفته وحدت فرصت مناسبی برای تبیین نقاط فراوان اشتراک اسلامی و تقویت اتحاد و انسجام مسلمانان جهان است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته وحدت گفت: برگزاری گفتمان دینی وحدت اسلامی در مدارس، دانشگاه و مساجد شاخص، برگزاری جشن‌های مردمی در مناطق مختلف شهری و روستایی، برپایی جشن محوری میلاد رسول اکرم (ص) و برگزاری همایش وحدت علمای شیعه و سنی ازجمله برنامه‌های این ستاد در هفته وحدت است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری جشن محوری میلاد رسول گرامی اسلام، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) مظهر اخلاق حمیده بوده و قرآن کریم در این خصوص می‌فرماید: به‌درستی که تو بر خلق عظیم استواری هستی و پیامبر اسلام هم فرمود: مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را تکمیل کنم.

وی هدف از برگزاری جشن میلاد رسول گرامی اسلام را بیان گوشه‌ای از زندگی و فضایل اخلاقی پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: مردم باید با تأسی از فضائل اخلاقی پیامبر اکرم (ص)، او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات