۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۸۵۵۷۴

انتشار ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در کرمانشاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، از انتشار ۱۰۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس استان طی ۴ سال گذشته خبر داد.
سردار مراد علی محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار مراد علی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب استانی کرمانشاه گفت: همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی آثار به چاپ رسیده در حوزه دفاع مقدس در غرفه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ارائه می شود.

وی با اشاره به ارائه آثار دفاع مقدس انتشار یافته توسط این اداره کل از سال ٩٢ تا کنون با عرضه ٤٠ درصد تخفیف، افزود: با تشکیل کارگروه های تخصصی دفاع مقدس، فعالیت های گسترده ای در راستای تدوین و نشر کتاب در خصوص وقایع خاص و تاریخ شفاهی دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان صورت گرفته است.

سردار محمدی، با اشاره به چاپ آثار حوزه دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در انتشارات مرصاد، اظهار کرد: آثار به چاپ رسیده در این حوزه مربوط به فرماندهان دفاع مقدس، رزمندگان، خاطرات دفاع مقدس، وقایع خاص استان، وصیت نامه و زندگی نامه شهدا، معرفی شهدای شاخص استان، شعر و داستان دفاع مقدس، تاریخ شفاهی جنگ در کرمانشاه است.

وی ابراز کرد: کتاب های منتشرشده در خصوص نیروهای اطلاعات عملیات مربوط به قرارگاه نجف اشرف از استان های کرمانشاه، همدان و ایلام که نقش بارزی در دوران دفاع مقدس داشتند نیز در این نمایشگاه عرضه می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، تعداد آثار منتشر شده در این حوزه را ٦٠ عنوان اعلام و خاطرنشان کرد: آثار حوزه دفاع مقدس استان کرمانشاه در نمایشگاه سراسری تهران و دیگر نمایشگاه های استانی ارائه شده و مورد استقبال دوستداران کتاب قرار گرفته است.

وی گفت: طی ٤ سال گذشته ١٠٠ عنوان کتاب در خصوص کنگره شهدا، یادوراه شهدای اطلاعات عملیات، وقایع دفاع مقدس در استان، خاطرات و زندگی شهدا، معرفی شهدای شاخص و کودک و نوجوان به چاپ رسیده است.

سردار محمدی، با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، تصریح کرد: کتاب پل ارتباطی بین حال و گذشته است که می تواند فرهنگ دفاع مقدس، مصادیق و خصوصیات آن دوران، حماسه گران، فرماندهان، رزمندگان و عناصر جنگ را به جامعه معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرماندهان و تأثیرگذاران دوران دفاع مقدس را معرفی نکنیم بستر لازم برای آشنا شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با ارزش های والای دوران دفاع مقدس فراهم نمی شود./998/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات