۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۸۵۶۲۲
در دیدار معاون تهذیب حوزه های علمیه با مدیران مدارس کاشان؛

برنامه های جدید معاونت تهذیب حوزه های علمیه تشریح شد

معاون تهذيب حوزه هاي علميه از برگزاري ‹‹ميثاق طلبگي›› در تمامي طول سال در همه استان هاي كشور به صورت هفتگي خبر داد.
حجت الاسلام حمید ملكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین حميد ملكي صبح امروز در ديدار با رييس حوزه علميه كاشان و مديران مدارس علميه اين شهرستان به برنامه هاي جديد معاونت تهذيب اشاره كرد و گفت: در بحث آسيب شناسي مباحث اخلاقي تربيتي، كارهاي علمي قابل توجهي انجام شده است.

وي از تهيه برنامه تربيتي با عنوان ‹‹برنامه جامع تربيتي›› به عنوان يكي از برنامه هاي جديد معاونت تهذيب خبر داد و افزود: اين برنامه سال گذشته به صورت آزمايشي برگزار و بازخوردهاي آن در استانها احصا شد و ورژن جديد آن امسال در دو بخش عمومي و اختصاصي تدوين شد.

حجت الاسلامي والمسلمین ملكي ادامه داد: در بخش عمومي خط قرمزهاي اوليه تربيتي مدارس علميه از جمله داشتن مدير مدرسه، نشست هفتگي مديران مدارس طلاب، برگزاري درس اخلاق هفتگي و اجراي برنامه هاي سحر خيزي تدوين شده است.

به گفته وي، در بخش عمومي پايه هاي اول تا ششم مدارس خط قرمزهاي اوليه تربيتي در مباحث اخلاقي و تربيتي تعيين شده است.  

معاون تهذيب حوزه هاي علميه استفاده از اساتيد اخلاق مورد تأييد حوزه علميه در مدارس علميه سراسر كشور را دومين برنامه جديد اين معاونت اعلام كرد و گفت: اين برنامه جديد تا كنون در برخي از استانها از جمله كرمانشاه و قم برگزارشده و از امروز در كاشان آغاز خواهد شد.  

به گفته وي در اين طرح جديد اساتيد اخلاق استان و شهر شناسايي و در مدارس مباحث تربيتي را آموزش خواهند داد تا طلاب با زندگي و رفتار شخصيت هاي برجسته و استوانه هاي اخلاقي آشنا شوند.

حجت الاسلامي والمسلمین ملكي در ادامه تبديل طرح تابستاني هفتگي ‹‹ميثاق طلبگي›› به تمامي ايام سال را يكي ديگر برنامه جديد معاونت تهذيب حوزه علميه دانست و يادآور شد: اين طرح هفتگي كه تنها در فصل تابستان برگزار مي شد به درخواست طلاب در تمامي طول سال و در همه استانها و به صورت هفتگي برگزار مي شود.

به گفته وي، برنامه هفتگي ‹‹ميثاق طلبگي›› در استان كرمانشاه آغاز شده و هفته گذشته نيز در حوزه علميه امام كاظم(ع) حضرت آيت الله مكارم شيرازي در قم با استقبال طلاب آغاز شد و قرار است اين طرح در همه استانها و در طول سال با حضور طلاب به صورت هفتگي برگزار شده و در كاشان نيز آغاز مي شود.

حجت الاسلامي والمسلمین ملكي همچنين از شناسايي اساتيد اخلاق حوزه هاي علميه استانها و اعزام آنها به استان هاي همجوار براي رفع كمبود اساتيد اخلاق در استانها خبرداد و گفت: استفاده از ظرفيت هاي اساتيد اخلاق استانها و تمركز زدايي از حوزه قم مهمترين هدف اين طرح است.

وي همچنين از آماده شدن مفاد سبك زنگي اسلامي قرآني خبر داد و ابراز اميدواري كرد، سبك زندگي اسلامي قرآني با محتوايي كه تهيه شده است براي ترم دوم در بين طلاب مدارس علميه ترويج شود تا طلاب زندگي خود را براساس آموزه هاي قرآن تنظيم كنند.

به گفته وي تمام اين اقدامات با هدف تهذيب طلاب است تا به لحاظ اخلاقي و روحي و رواني در مسير تهذيب و معنويت و تقوا قرار داشته باشند.

معاون تهذيب حوزه هاي علميه از ادامه طرح جديد جامع تهذيبي خبر داد و گفت: مديران، اساتيد و كارمندان مدارس بايد داراي شاخص هاي تعيين شده باشند، از اين رو شاخص هاي مدير، استاد و كارمند مهذب تدوين شده و در شوراي تهذيب به مسؤوليت آيت الله اعرافي تصويب شده تا براي اجراي آن برنامه ريزي شود.  

لازم به ذكر است، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملكي معاون تهذيب حوزه هاي علميه به دعوت مدير حوزه علميه كاشان براي ارائه طرح جديد ‹‹برنامه جامع تربيتي›› و اجراي آن در مدارس علميه كاشان صبح امروز در جمع مديران مدارس شهرستان برنامه هاي آموزشي و مفاد اين طرح را  ارائه كرد./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات