۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۸۲۸
امام جمعه اهل سنت بیرجند:

سیره پیامبراکرم برای مسلمانان الگو است

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) آمدند تا انسان‌هایی که از فطرتشان دور شده‌اند را به فطرتشان برگردانند، گفت: راه و روش، رفتار، کردار و اخلاق پیامبراکرم(ص) برای مسلمانان الگو است.
مولوی فاروقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مولوی غلام‌حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند امشب در جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و آغاز هفته وحدت که در مسجدالنبی(ص) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: وقتی سیره پیامبراکرم(ص) را مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که فضائل و سجایای آن حضرت در قالب الفاظ نمی‌جنگد.

وی با بیان اینکه باید درس‌هایی از سیره پیامبراکرم(ص) را بیاموزیم، گفت: عفو و بخشش از صفات بارز پیامبراکرم(ص) است و ایشان همواره انسان‌های خطاکار را مورد عفو و بخشش قرار می‌دادند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: عفو و بخشش زمانی ارزش دارد که انسان قدرت انتقام گرفتن از دشمن خود را داشته باشد اما آن را می‌بخشد و پیامبراکرم(ص) نیز خشم و عصبانیت خود را کنترل می‌کردند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) آمدند تا انسان‌هایی که از فطرتشان دور شده‌اند را به فطرتشان برگردانند، تصریح کرد: راه و روش و رفتار، کردار و اخلاق پیامبراکرم(ص) برای مسلمانان الگو است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) یکی از اهداف بعثت خود را کامل کردن اخلاق کریمه بیان می‌کنند و اخلاقیات نیز مهم‌تر از عبادت است و هدف از تمام عبادت‌ها این است که ما نفس خود را تزکیه کنیم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند خاطرنشان کرد: برخی از افراد از گناهان ظاهری بیشتر می‌ترسند ولی به گناهان باطن توجهی ندارند در حالی که گناهان باطن مانند بخل، حسد، خودخواهی، تکبر و غرور خطرناک‌تر هستند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه غرور و تکبر، حسد و بخل از جمله خصلت‌ها و رذائل اخلاقی هستند که سبب هلاکت انسان می‌شود، اظهار کرد: یکی از وظایف هر مسلمانی این است که خودش را تزکیه کند و دیگران را نیز به تزکیه نفس دعوت کند.

وی با بیان اینکه پاک کردن نفس از رذائل اخلاقی یکی از اخلاقیات مهم پیامبراکرم(ص) بود، افزود: دشمنان بسیاری از جنایت‌ها را به نام اسلام انجام می‌دهند و برخی از انسان‌ها آنقدر پست و فرومایه هستند که به هم نوع خود رحم نمی‌کنند و برادرهای خود را می‌کشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: پیامبراکرم(ص) حتی توصیه کردند که به حیوانات هم رحم داشته باشید اما امروز متاسفانه این صفت و خصلت پیامبراکرم(ص) در میان مسلمانان کمرنگ شده است./۹۳۱۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات