۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۵۸۶۲

شلیک موشک «بدر-۱» به سمت شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی

نیروی موشکی یمن در واکنش به حملات هوایی عربستان، از شلیک یک فروند موشک بالستیک «بدر-۱» به سمت مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در شمال شرقی صنعا خبرداد.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، یگان موشکی یمن بامداد امروز با شلیک یک فروند موشک بالستیک «بدر-1»، مواضع «مزدوران» وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه «فرضه نهم» واقع در شمال شرقی استان صنعاء را هدف قرار داد.

منابع یمنی می‌گویند که این موشک دقیقا به محل تجمع عناصر مزدور مستقر در پایین منطقه «نقیل» در فرضه نهم اصابت کرده است که بر اثر آن شماری از آنها کشته شدند.

موشک بالستیک بدر-1 که  نسل اول از موشک‌های بالستیک ساخت داخل یمن است، با سوخت جامد کار می‌کند و دارای سرعت بالایی است، لذا نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

یگان موشکی یمن در طول سال‌های تجاوزات ائتلاف سعودی توانسته با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشد و از همین روی، قدرت موشکی این کشور با وجود محاصره همه جانبه آن از سوی رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

شلیک این موشک‌ها در حالی صورت می‎گیرد که «محمد علی الحوثی»رییس کمیته عالی انقلاب یمن اخیرا از آمادگی این کشور برای توقف عملیات نظامی از جمله حملات موشکی و پهپادی خبر داده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات