۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۸۵۸۷۶
همزمان با میلاد پیامبر اسلام برگزار می شود؛

جشن تلبس ۴۰ نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری جشن تلبس ۴۰ نفر از طلاب مدارس علمیه استان همزمان با هفدهم ربیع الاول خبر داد.
ملبس/ تلبس / لباس طلبگی

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری جشن تلبس 40 نفر از طلاب مدارس علمیه استان همزمان با هفدهم ربیع الاول خبر داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه افزود: جشن عمامه گذاری این طلاب حوزه علمیه استان به صورت متمرکز در سه مدرسه علمیه امام صادق(ع) نکا، محمدیه قائمشهر و سفیران هدایت ساری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی به مهم ترین شرایط تلبس طلاب حوزه اشاره کرد و با بیان این که نخستین شرط برای تلبس کامل بودن پایه پنجم برای طلاب است، خاطرنشان کرد: یک طلبه برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت باید صلاحیت های علمی و اخلاقی لازم را داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارائه درخواست تبلیغ در سایت جامع تلبس معاونت تهذیب برای طلاب ضروری است، تصریح کرد: شرکت طلاب در کارگاه آموزشی تلبس از دیگر شروطی است که یک طلبه برای تلبس باید با موفقیت طی کند.

وی از برگزاری مصاحبه علمی طلاب واجد شرایط تلبس در مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این مصاحبه علمی با حضور اساتید برجسته حوزه از روزهای گذشته در حوزه علمیه استان آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب علاقه مند به تلبس پس از گذراندن مراحل علمی و کارگاهی باید از لحاظ صیانتی نیز مورد تأیید قرار گیرند، بیان داشت: پس از تکمیل همه این مراحل یاد شده حکم تلبس از سوی حوزه علمیه استان برای طلاب واجد شرایط صادر خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حکم تلبس در جایگاه شناسنامه یک طلبه و روحانی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه مراحل تلبس طلاب حوزه بر اساس ضوابط قانونی معاونت تهذیب حوزه های علمیه دنبال می شود.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که در مسأله تلبس کوچکترین اغماضی صورت نمی گیرد، تصریح کرد: متأسفانه در گذشته سازوکار مشخصی برای تلبس طلاب وجود ندارد، اما در حال حاضر یک طلبه برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت باید همه مراحل تلبس را به طور کامل و بدون کوچکترین نقصی دنبال کند./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات