۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۸۵۸۹۶
معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر خوزستان خبر داد؛

استقرار ۳۱ امام جماعت و احداث ۱۵ خانه عالم در ۶ دهستان محروم

سرهنگ حاجتی گفت: ساخت ۱۵ خانه عالم و استقرار ۳۱ امام جماعت از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته بسیج در ۶ دهستان محروم است.
سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه دشمن با دلارهای نفتی به کارهای انتحاری برای جدایی مردم از بدنه دولت و انقلاب اسلامی دست می زند، اظهار داشت: بسیج مظهر خدمت و وحدت و پایه های دنیای استکبار را به لرزش درآورده و بر حسب شرایط نیز مأموریت هایش تغییر می کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هفته بسیج از امروز تا 5 آذرماه با هزار و 719 پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بسیج و برپایی ایستگاه صلواتی در نواحی و اقشار مختلف، شب شعر، همایش ائمه جماعات، اردوهای یک روزه، جلسات روشنگری در مدارس و مساجد با حضور هادیان سیاسی، پیاده روی خانوادگی در جاده ساحلی کیانپارس، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با علما به ویژه نماینده ولی فقیه در خوزستان، یادواره شهدا در مساجد و مدارس در شهرستان ها و کارگاه سبک زندگی برنامه های شاخص هفته بسیج است.

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه هزار پزشک در هفته بسیج با حضور در مساجد مناطق کم برخوردار به مردم خدمت رسانی می کنند، عنوان داشت: این تعداد در قالب 30 گروه جهادی حضور و تاکنون 15 هزار و 850 مراجعه کننده را ویزیت کردند؛ از سوی دیگر 4 تیم پزشکی فوق تخصص به ویزیت 2 هزار نفر پرداخته و 15 تیم پزشکی دیگر با حضور در مدارس به ویزیت بیش از سه هزار دانش آموز پرداختند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه عمرانی با همکاری کمیته امداد بحث احداث مسکن مددجویان را راه اندازی کردیم، گفت: در این باره احداث 135 منزل مسکونی و تعمیر 47 منزل در دستور کار گروه های جهادی قرار گرفت ضمن اینکه احداث چند پل روباز، سرویس های بهداشتی و حمام در مناطق محروم به سرانجام رسید.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 400 میلیارد تومان وام با همکاری بانک مهر اقتصاد به 25 هزار متقاضی اعطا شده است، افزود: از این مبلغ 170 میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است؛ البته در هر شهرستان 8 صندوق قرض الحسنه برای ارائه وام بدون بهره راه اندازی کردیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حوزه غیرعمرانی 110 مسجد از لحاظ بسته های فرهنگی مجهز شدند، خاطرنشان کرد: 200 جهیزیه و دو هزار و 500 سبد معیشتی در میان نیازمندان مناطق محروم توزیع شد.

سرهنگ حاجتی در رابطه با حوزه قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیان داشت: در این باره 6 دهستان را که از ضریب محرومیتی بیشتری برخوردار بودند، انتخاب و با سازمان نوسازی مدارس تفاهم نامه ای پیرامون احداث 12 مدرسه، تعمیر و بازسازی 4 مدرسه، ساخت 15 خانه عالم، اجرای سه پروژه آبرسانی، استقرار 31 امام جماعت و اعطای 30 فقره جهیزیه، لایروبی نهرها در دهستان ها منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه گشت های محله محور رضویون از روز پنج شنبه فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد، تصریح کرد: در این باره نیروهای بسیج در کنار مأموران نیروی انتظامی مأموریت های خود را برای تأمین امنیت و برخورد با اغتشاشگران انجام می دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در پایان با اشاره به طرح همگام با کشاورزی گفت: کمک به افزایش طرح کشت کلزا و اجرای کشت قطره ای برنج برای برطرف کردن کشت ممنوعیت برنج بخاطر کمبود آب در شوش و باغملک از جمله طرح های در نظر گرفته شده است./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات