۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۸۵۹۰۸
ناطقان میان دستور مجلس مطرح کردند؛

وحدت رمز پیروزی در بزنگاه حساس کنونی است

وکلای ملت با تاکید بر لزوم وحدت در در برابر دشمنان اظهار کردند: باید در شرایط حساس کنونی بیش از پیش وحدت میان مردم و مسؤولان حفظ شود.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۲۹ آبان ماه سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور پارلمان به شرح ذیل است: 

مجلس، دولت جوان و شایسته سالار می‌خواهد

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک آغاز هفته بسیج و وحدت و سپاسگزاری از نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی، گفت: حضرت محمد(ص) می فرمایند؛ وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است؛ حجت الاسلام آل هاشم نمونه بارز اخلاق و مایه تحکیم وحدت و آحاد مردم و نشان دادن نقش زنان است که نمونه عملی آن را در روز جمعه در نماز جمعه تبریز شاهد بودیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چرا در مقابل تحریم ها شکننده ایم، تصریح کرد: چرا در مقابل هر تکانه اقتصادی یک مصیبت وارد کشور می شود، چرا در مقابل هر شوک مالی دچار تزلزل می شویم، چرا در مقابل تکانه های سیاسی بازار سرمایه دستخوش بحران می شود؛ آری در دنیا اقتصاد افق روشنی دارد و هر شوک مالی و سیاسی آنها را از یک نقطه به نقطه تعادلی بالاتر می برد.

وی ادامه داد: برای مثال شوک مالی آمریکا در سال 2008 که باعث شد ارتقای فن آوری و نظام تولید متحول شود و بنگاه های اقتصادی رانت خوار و فرسوده از گردش اقتصاد خارج شود اما متاسفانه اقتصاد ما در این مرحله است که اصلا مهم نیست تکانه سیاسی، نظامی، ارزی و یا به واسطه تحریم باشد در هم ریخته و شکننده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه آمریکا در همه موارد در چارچوب مزیت استراتژیک اقتصادی و ژئوپولتیکی ایران تصمیم می گیرد، گفت: اما افسوس ما بدون برنامه ریزی و با شعارزدگی، خاکریزهای اقتصادی کشور را بدون مقابله و هزینه یکی پس از دیگری به دست دشمن واگذار و با تصمیم گیری و تصمیم سازی، روزمرگی مردم را قربانی انتقام جویی هایی جناحی می کنیم.

آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه دولت محافظه کار و دست به عصا نمی تواند از این مارپیچ اقتصادی، جنگ رسانه ای و تبلیغاتی عبور کند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس دولت جوان، جسور، ریسک پذیر و شایسته سالار که نقش زنان در آن پررنگ باشد می خواهند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه به مردم بگوییم سه نفر مفسد اقتصادی اعدام شده اند در باور مردم در این مورد که نظام اداری  فساد سیستمی دارد تغییری ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: اما اگر بگوییم تمام نهادهای غیراقتصادی از حوزه اقتصادی خارج می شوند یک تصمیم صریح، بزرگ و باور پذیر است و افق ایجاد می کند یعنی مردم باور می کنند قرار است زمینه های فساد کم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در بورس زمانی که 50 درصد سرمایه های اغلب شرکت ها توسط نهادها اداره بورس در واقع غیرمستقیم توسط این نهادها مدیریت می شود، گفت: رکود امروز به دلیل کمبود نقدینگی مواد اولیه و تقاضا نیست بلکه به دلیل این است که ما افق اقتصادی، مدیریت مالی، زیرساخت لازم و اطلاعات برای پرداخت یارانه ها و حامل های انرژی نداریم.

آقاپور علیشاهی با انتقاد از اینکه دیوار اعتمادی بین مردم و مسئولان شکسته شده است، ادامه داد: هر سه قوای کشور به ویژه مجلس باید در بودجه 98 تصمیم بزرگی برای اصلاح آن بگیرند تا تکلیف مردم و سرمایه گذار مشخص شود.

وی یادآور شد: از دولت تقاضا دارم دستور دو سال تنفس به مالیات های معوق بنگاه های اقتصادی 93 تا 96 را صادر کند زیرا هزینه های بیکاری و ورشکستی بیشتر است؛ نیاز است سهم کارفرمای بنگاه ها در سازمان تامین اجتماعی به مدت 50 درصد کاهش یابد؛ تنها راه اقتصاد ایران اقتصاد کشاورزی، گردشگری و دانش بنیان است و زنان می توانند نقش محوریت داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  از دولت می خواهم از شاهزدگی دست بردارد، صد در صد اعتبارات سفر استانی آقای رییس جمهور در تبریز 2018 حتی یک ریال هم تخصیص پیدا نکرده، برای طرح های استانی و احیای دریاچه ارومیه و 200 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اراضی کشاورزی به زودی محقق شود؛ تدریس زبان ترکی در مقطع ابتدایی در دستور کار قرار گیرد؛ آقای رییس جمهور بر اساس سخنرانی خودتان آدرس درست می دهیم اعتبارات استانی را افزایش و اعتبارات خاص تامین فرسودگی صنایع مادر در دستور کار قرار گیرد.

حقوق کارمندان، کارگران و فرهنگیان افزایش یابد

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در سخنرانی خود با بیان اینکه آغاز به کار دولت دوازدهم خوشایند نبود، گفت: در سال جاری سردرگمی، سوءمدیریت و بی برنامگی در مواجهه با مسائل مختلف به خصوص اقتصادی در بدنه دولت مشهود بود که دود این بی تدبیری ها به چشم مردم رفت.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بلاتکلیفی در بازار ارز، مسکن و خودرو نمایان تر از هر بخش دیگری است، اظهار داشت: همین مسأله آبستن ضربات جبران ناپذیر به بخش تولید از یک سو و مصرف کنندگان از سوی دیگر بوده است.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه نوسانات بازار ارز در ماه های اخیر باعث از بین رفتن ثبات در بازار و افزایش قیمت کالاهای مصرفی شده است، عنوان کرد: این قضیه تا جایی است که بسیاری از کالاها تورم بالاتر از 100 درصد را نیز تجربه کرده اند.

بدری ادامه داد: تورم و افزایش قیمت ها همواره اقشار مختلف جامعه به خصوص کارگران، کارمندان و معلمان را تحت فشار قرار داده و با مشکلات معیشتی مواجه کرده که با کاهش قدرت خرید روبرو بوده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: آنچه می تواند در این شرایط کمک کند افزایش مجدد حقوق کارگران، فرهنگیان و کارمندان در سال جاری است و برای حمایت از آنها این کار اجتناب ناپذیر است لذا از دولت می خواهم در اسرع وقت اقدام کند چرا که دستمزد آنها با تورم بازار متناسب نبوده و باید برای حمایت از آنها تصمیم گیری عاجل صورت گیرد.

وی در ادامه خطاب به روحانی بیان داشت: اخیرا به ملاقات یک جانباز 70 درصد به نام اژدر محمدی دوست رفتم و وقتی مشکلات او را شنیدم عرق شرم بر پیشانی ام نشست چرا که بنده هم مسئولی در نظام هستم.

بدری ادامه داد: دولت و مجلس هرگاه دست و بالشان تنگ می شود از شهدا، جانبازان و ایثارگران هزینه می کنند اما از تأمین ابتدایی ترین نیازهای آنها یعنی درمان عاجز هستند؛ چرا یک جانباز هفتاد درصدی که همه مشکلات آنها به خاطر دفاع از وطن است باید فشار مراقبت های ویژه و معیشتی داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در ادامه با اشاره به احضار علی دایی ابراز داشت: احضار علی دایی و تخریب هدایت شده وی از سوی رسانه ملی اتفاقی بود که خاطر اردبیلی ها را افسرد و ضمن اینکه معتقدیم شفاف سازی در هزینه‌کرد مالی همواره لازم است اما خود دایی پیش از هر شخص دیگری این اقدام را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: مسأله زمانی رنگ دیگری می گیرد که گوش مردم از اخبار اختلاس مدیران پر شده اما به جای احضار آنها احضاریه برای کمک علی دایی به زلزله زدگان صادر و اعتماد عمومی نشانه گرفته می شود.

بدری ادامه داد: زمانی که منطقه ای بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازسازی است باید از کسانی که باعث کمک به امنیت فکری زلزله زدگان هستند تقدیر شود و این اولویت است لذا افراد صادقی مثل علی دایی که با حضور شجاعانه و اقدام موثر در مواقع بحرانی، کمک به مردم را اولویت قرار دادند باید مورد توجه باشند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای استفاده از ظرفیت این اسطوره در صدد ساخت ورزشگاهی هستیم که از توانایی های این چهره بین المللی در زمینه صنعت توریسم ورزشی بین المللی استفاده کنیم.

وحدت رمز پیروزی است

رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان، خاروانا در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیام اکرم (ص)، گفت: رفتارهای خصمانه آمریکا تازگی ندارد ملت ایران با استعانت از خداوند متعال و پیروی از فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری این مشکلات را نیز همچون گذشته پشت سر خواهد گذاشت، هدف تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی ضربه زدن به توان تولید، کمبود کالا، پایین آمدن سطح رفاه عمومی و در نهایت ایجاد نارضایتی در بین مردم است.

نماینده مردم ورزقان، خاروانا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه سیاست‌های اقتصادی فعلی ما در راستای اهداف ترسیم شده برای تحریم و جنگ اقتصادی است که باعث تضعیف افسران جنگ اقتصادی یعنی تولیدکنندگان و صنعتگران و تقویت ستون پنجم دشمن یعنی رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی شده است.

وی تصریح کرد: امروزه همه بر این باور هستیم که اقتصاد باید به سمت آزاد و رقابتی شدن پیش برود، باید شیوه تزریق سوبسید به اقتصاد که عمدتا در سطوح فوقانی انجام می شود و جامعه را به سمت رانت خواری و فساد سوق می دهد اصلاح گردد.

علیزاده افزود: یارانه باید مستقیما به دست مصرف کننده نهایی برسد در غیر این صورت بخش عمده آن در زنجیره های بالادستی قبل از رسیدن به دست مردم توسط عده ای فرصت طلب به یغما خواهد رفت و به این ترتیب علاوه بر به هدر رفتن بیت المال و ثروت ملی شاهد بروز پدیده رانت، فساد و در نهایت ناعدالتی و آسیب دیدن اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: هر وقت سخن از اقتصاد آزاد و رقابتی به میان آمده است از نبود شرایط و ثبات اقتصادی جهت اجرای آن سخن گفته ایم غافل از اینکه عدم ثبات و آسیب پذیربودن اقتصاد خود نتیجه عدم وجود اقتصاد آزاد، شفاف و رقابتی است.

علیزاده یادآورشد: دولت جهت جلوگیری از تورم دست به سرکوب قیمت ها زد، غافل از اینکه از این گونه مهار قیمت ها هیچ کمکی به حل مساله تورم نمی کند و با کوچکترین محرکی که شاهد بودیم بعد از عید، قیمت ها جهش یافته و تورم آثار خود را با شدت و حدت هر چه بیشتر نشان می دهد و اینجاست که انباشت نتایج سیاست های نادرست اقتصادی به یکباره تعادل جامعه را برهم می زند.

وی افزود: جهت حمایت از تولید و صنعت در کشور و حل مشکل رانت، تبعیض و فساد و نیز مقاوم سازی اقتصاد در مقابل هر گونه تهدید چاره ای جز رفتن به سوی اقتصاد آزاد، رقابتی و شفاف و اصلاح نظامات پرداخت یارانه تولید نداریم، ملت بزرگ ایران آزمایش خود را در سخت ترین شرایط پس داده و سربلند بیرون آمدند، ولی تحمل تبعیض، رانت، فساد و ناعدالتی که عمدتا دستاورد اقتصاد غیر آزاد و دولتی است را ندارند.

علیزاده با اشاره به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه اش، گفت: بنده ضمن تشکر از تمام مدیران و روسای ادارات شهرستان به جهت ایجاد فضای خدمت رسانی در منطقه در راستای توسعه هر چه بیشتر شهرستان نکاتی را متذکر می شوم.

وی افزود: به تازگی در جلسه رای اعتماد وزرا اطلاعات نادرستی به یکی از همکاران در خصوص طرح های توسعه مس سونگون ورزقان داده بودند که طرح موضوع توسط ایشان موجب آزردگی مردم غیور آذربایجان گردید ضمن تشکر از توضیحی که آقای قاضی پور در آن جلسه دادند لازم است بگویم طرح های توسعه مس سونگون ورزقان که به بهانه های واهی از سال 92 لغو و متوقف شده بودند با تلاش فراوان و پیگیری های طیف عظیمی از مسئولان در سطح استان، شهرستان و کشور و حمایت مردم شریف استان مجددا احیا گردید، پس از بررسی های کارشناسی مشخص گردید، این طرح ها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی کاملا توجیه پذیر و سالم بودند و این بهانه های واهی کاری هدفمند وهدایتی شده بوده است.

علیزاده در ادامه از وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران شرکت مس خواست تا در شروع عملیات اجرایی این طرح ها تسریع به عمل آورند.

وی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دستور اکید جهت اجرای مصوبه مجلس و دلت در خصوص امهال تاسیسات بازسازی زلزله زدگان  ارسباران را  که بانک های عامل به بهانه های مختلف از اجرای آن سرپیچی می کنند صادر کند، همچنین تقاضای اجرای ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه   به ویژه یک درصد فروش معادن و نیز سهم شهرستان از حقوق و عوارض دولتی معادن را دارم، ضمن اینکه حل معضل دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه مردم آذربایجان نباید فراموش شود.

علیزاده خطاب به وزیر نیرو افزود: دستور لازم جهت اجریا شبکه فاضلاب در شهرهای ورزقان، خاروانا صادر شود، همچنین وزارت نیرو باید هر چه سریعتر شبکه پایاب سد حاجیلر چای آق سیه کلان را جهت بهره مندی کشاورزان از این سدهای احداث شده اجرا کند.

وی خطاب به وزیر نفت و سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: از سامان حفاظت محیط زیست می خواهم در مسیر صدور مجوزهای لازم برای احداث پتروشیمی خاروانا عنایت ویژه ای داشته باشند تا با صدور مجوزهای لازم در اسرع وقت شاهد عملیاتی شدن این پروژه عظیم باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: نسبت به احداث و آسفالت راه های روستایی شهرستان اقدام فوری به عمل آورند، چراکه نسبت برخورداری در این شهرستان بسیار پایین تر از میانگین استانی است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد که وحدت رمز پیروزی است.

وجود مسؤولان نالایق یکی از مشکلات جدی مردم خوزستان

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در خانه ملت در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلامی (ص)، امام صادق (ع) و فرارسیدن هفته وحدت، گفت: ابتدا از هیات رئیسه و کمیسیون آیین نامه تقاضا دارم فکری به حال نطق نمایندگان کنند زیرا نطق‌های نمایندگان تنظیم می‌شود و مسائل مهم و درد و دل مردم مطرح می شود ولی متاسفانه گوش شنوایی نیست.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مسئولان به نطق نمایندگان و دغدغه های مردم که در نطق‌ها مطرح می‌شود گوش نمی‌دهند و عمل نمی‌کنند از این رو در نتیجه خیلی از نطق‌ها بلااثر می‌ماند.

وی ادامه داد: بنابراین درخواست می شود رئیس مجلس و کمیسیون آیین نامه دستور دهد اقدامی در خصوص این نطق‌ها انجام شود تا حداقل تاثیر و نتایج این نطق‌ها را مشاهده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه طی سال های گذشته مسائل مرتبط با حوزه انتخابیه را مطرح کرده ایم، تصریح کرد: متاسفانه این مهم در حالیست که مشکلات بر اساس انتظارات رفع نشده است؛ در واقع مسائلی در نطق ها طرح می شود که تکراری است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی درمجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان پاسخ دهند تا چه زمانی باید مطرح کنیم که تامین آب شرب به یک مشکل جدی بدل شده و مردم در این خصوص گرفتار هستند؛ این مهم در حالیست که این امر هر سال در تابستان گرفتاری ایجاد می کند و حتی اکنون. وضعیت بدتر نیز شده است.

حجت الاسلام ناصری نژاد گفت: یادآور می شود امسال سخت‌ترین تابستان را پشت در حوزه انتخابیه سر گذاشتیم از این رو وزارت نیرو و مسئولین مرتبط باید توجه داشته باشند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همواره این گلایه وجود داشت که چرا با تانکر به مردم آبرسانی می‌کنند؟ آن هم مردمی که در بین کارون، کرخه، و دز هستند و باید مشکل تامین آب داشته باشند اما در سال جاری التماس می‌کردیم که به ما تانکر دهند و این موضوع در سراسر خوزستان به همین صورت است.

وی ادامه داد: طرح غدیر از سوی وزیر نیرو افتتاح شد و سپس معاون رئیس جمهور آن را افتتاح کرد که در واقع ناقص افتتاح شده است و طوری رفتار شد که انگار مشکل برطرف شده است اما هنوز مشکل تامین آب شرب برطرف نشده بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یادآور می شود قرار بود شهرها به دز متصل شوند اما اکنون به کرخه متصل شدند و حتی خیلی از مناطق و روستاها هنوز آب رسانی نشده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی درمجلس شورای اسلامی افزود: وزیر نیرو سد مذکور را افتتاح کرده بود اما معاون رئیس جمهور هم آن را افتتاح کرد ولی این طرح هنوز کامل نیست. خیلی باید بر روی آن کار شود تا مشکل آب شرب خوزستان بویژه شادگان حل شود.

حجت الاسلام ناصری نژاد گفت: سال های طولانی است که در این خصوص نطق می‌کنیم اما هنوز مشکل آب شرب حل نشده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع مهار ریزگردها نیز همانند تامین آب شرب است، اظهار کرد: کمترین تغییر جوی سبب بروز این مشکل می شود در حالی که این همه هزینه شد و حتی وعده داده شد اما تا چه زمانی مردم باید این مشکل را داشته باشند؟.

وی ادامه داد: یادآور می شود یکی از وعده‌ها و شعارهای دولت اجرای طرح پانصد و پنجاه هزار هکتاری بود که این طرح را در دو فاز تعریف کرده بودند. هر اقدامی که کردند گفتند برای فاز اول بوده اما فاز دوم چه شد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه یک سال و چند ماه است که فقط  وعده می‌دهند و بعید می‌دانم با این روند مشکل حل شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی درمجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل بیکاری مردم خوزستان، افزود: این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که مردم خوزستان در کنار این همه صنایع و زمینه های اشتغال، بیکار باشند و این با منطق سازگار نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: همچنین باید اذعان کرد یکی از مشکلات جدی مردم خوزستان وجود مسئولین نالایق و بی کفایت است که برای حفظ کرسی خود به هر ترفندی دست می‌زنند لذا باید اینها را عزل کنند و برخورد جدی انجام شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی در ماه تا 57 میلیون تومان حقوق می‌گیرد؟

محسن کوهکن‌ریزی نماینده مردم لنجان در پارلمان در نطق میان دستور خود با بیان اینکه دین، عقل، تاریخ و تجربه به ما می‌گوید؛ اگر حکومت اسلامی بدون جامعه اسلامی داشته باشیم، طعم میوه شیرین حکومت اسلامی به کام مردم نمی‌نشنیند لذا بلنگوداران در هرکجا باید توجه کنند در کنار نقد عملکرد مسئولان از انجام عملکرد اصلی که ساختن جامعه اسلامی است غفلت نشود چراکه وضع موجود زیبنده حکومت اسلامی نیست.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظامی که هر دو سال یک بار دو انتخابات برگزار می‌شود قابل قبول نیست بدون فعالیت تشکیلاتی و حزبی شناسنامه‌دار  به یک انتخاب مطلوب برسیم، افزود: به نظر شما چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری که به‌نوعی حساسیت بیشتری نسبت به دو انتخابات دیگر یعنی خبرگان و شوراهای اسلامی دارند، رئیس‌جمهور فعلی، سابق یا اسبق 3 ماه قبل از روز رای‌گیری برای ریاست‌جمهوری اصلا فکرش را هم می‌کردند که رئیس‌جمهور می‌شوند!؟ یک زایش زودهنگام هم حداقل 6ماه وقت می‌خواهد!

وی با تاکید بر اینکه از عجایب انتخابات در ایران این است که رئیس‌جمهور آن طی دو الی سه ماهه زایش می‌کند، تصریح کرد: نتیجه این زایش زودهنگام نداشتن برنامه مدون برای اداره امور، دادن وعده‌های پوپولیستی و غیرقانونی در زمان تبلیغات انتخابات است یا اینکه بدون در نظر گرفتن مولفه‌های دیگر موفقیت، بدون همکاری مردم خود را حلال تمام مشکلات با کلید یا بدون کلید معرفی کردن است.

کوهکن با بیان اینکه نداشتن اطلاعات کامل و کافی از نیروهای متخصص، توانمند و اهل برای همکاری سبب می‌شود فرد منتخب دوستان، آشنایان و اقوامش را به دور خود جمع می‌کنند نه افراد شایسته‌ای که خرد جمعی تشکیلاتی معرفی می‌کند، اظهارکرد: بنابراین چالش جدی این سیستم این است که به جای آنکه یک فکر و سیستم در جایگاه کاریزما قرار گیرد شخص رئیس‌جمهور جایگزین می‌شود لذا در زمان مسئولیت و پس از مسئولیت عموم اطرافیان به این قبله نگاه می‌کنند و متاسفانه اگر شخص رئیس‌جمهور سابق و اسبق نیز به خطا روند و فتنه هم کنند باز هم از آن‌ها حمایت یا حداقل سکوت می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در یک نظام برآمده از تشکیلات و حذب، عقل جمعی اجازه نمی‌دهد شخص چنین جایگاه کاذبی پیدا کند تا جایی که حتی در اشتباهات خود به یک عذرخواهی از مردم اعتقاد نداشته باشد بلکه برای حفظ حیثیت حذب هم که شده فرد قابل و واجد شرایط جایگزین می‌شود و حاضر نیستند هزینه ندانم‌کاری‌های فرد منتخب سابق را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه برای مجلس نیز چنین حکمی جاری است، اضافه کرد: با روش موجود طبیعی است تشکیلات که مصالح مردم و حفظ جایگاه خود را می‌خواهد هیچ نقشی در ارائه نظر مشورتی به مردم نداشته باشد لذا امیدوارم با استانی شدن انتخابات درصد کمی از این نقیصه جبران شود، این واقعیت است و رنگ و بوی جناحی ندارد.

کوهکن با اشاره به اینکه آمار و تحلیل مجامع قانونی وضعیت خوبی را از نظر موفقیت کسب و کار نشان نمی‌دهد، گفت: جای تاسف است که اخیرا نسبت به گذشته تنزل جایگاه نیز داشته‌ایم، در این بخش ید طولایی در سختگیری و مردم آزادی در ارائه مجوز کسب و کار داریم.

وی توضیح داد: از این جایگاه به شورای هماهنگی سه قوه پیشنهاد می‌کنم شیوه اعتماد به خوداظهاری و کنترل‌های سخت بعدی را که شیوه‌ای پذیرفته شده در کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی است جایگزین روش عقب‌افتاده کشورهای جهان سومی -که طی کردن هفتخان رستم برای اخذ مجوز است- کنند تا در یک مدت کوتاه آثار آن را از نظر هدایت‌بخشی، نقدینگی و تولید نظاره‌گر شویم.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه موکل باید از اقدامات وکیل خود مطلع باشد، گفت: ما نمایندگان به نمایندگی از مردم اینجا هستیم و مردم باید از گفتار و رفتار نماینده خود مطلع باشند هرچند این شفاف‌سازی‌ها فقط با اطلاع از رای خلاصه نمی‌شود لذا مردم باید از نظم و انضباط نماینده در تمام بخش‌های این مسئولیت مطلع شوند، به‌عنوان مثال مردم باید از حضور فیزیکی و فکری نماینده خود در کمیسیون‌ها آگاه بوده و بدانند کدام نمایندگان بخشی از وقت خود را صرف نظارت بر حسن اجرای امور می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم باید از سفرها، بازدیدها و سفرهای خارجی نمایندگان مطلع شوند تا اصل سفر خارجی هدف نشود بلکه وسیله‌ای برای تامین خواسته‌های مردم باشد در این صورت مشخص می‌شود عکس‌های سلفی و ادعاهای بر روی سایت‌های شخصی برای تبلیغات خود چقدر با واقعیت‌ها فاصله دارد؟، به‌عنوان عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس این مهم را پیگیر هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران 40سال به‌عنوان یک نظام مردمی با تمامی مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم‌ها با رویکردی مردم‌محور به تامین نیازهای مردم در جای جای میهن اسلامی در بخش‌های همچون راه و جاده، مدرسه، بیمارستان، آب، برق، گاز و مخابرات پرداخته است، افزود: اکنون عموم این تجهیزات به سمت فرسوده شدن می‌روند اما جایگزینی یا اصلاح‌شان منابع بسیاری می‌خواهد.

وی توضیح داد: ظرفیت اعتبارات تملک‌داری و عمرانی در بودجه به هیچ عنوان جوابگو این مهم نیست لذا باید با مردم صادق بود در حالی که فرهنگ فهم این واقعیت در عموم مسئولان اجرای  زیرصفر است در حالی که وظیفه سازمان برنامه و بودجه، ارشاد مسئولان اجرایی در این زمینه است ضمن آنکه باید در این مسیر به انجام قاطع و صددرصدی وظایف قانونی در راستای واگذاری‌ها تمرکز کنیم.

حرکت خزنده نهادینه کردن تفکر لیبرالی توسط تعداد کمی از اساتید دانشگاه‌ها از حدود 2دهه قبل شکل گرفت

نماینده مردم لنجان در مجلس با تاکید بر اینکه حرکت خزنده نهادینه کردن تفکر غیرانقلابی و لیبرالی توسط تعداد کمی از اساتید دانشگاه‌ها که عموما امروز در خارج کشور و مشخصا آمریکا نقش تدریس و عمدتا مشاوره را در این کشورها دارند از حدود 2دهه قبل شکل گرفت، توضیح داد: این افراد و شاگردان بورسیه‌بگیرشان دنبال تئوریزه کردن این نگاه بودند و از عجایب اینکه کتاب‌های آن‌ها در حوزه علوم انسانی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود لذا وزارتخانه‌های علوم و ارشاد باید به این مهم نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر در این 40 سال هر کجا موفقیت و خدمت خالصانه به مردم شده حاصل مدیریت‌های انقلابی و متدین بوده است، اضافه کرد: ما سراغ نداریم از دل حقوق‌های نجومی و بی‌حساب و کتاب خدمتی بیرون آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با توصیه به وزیر وزراتخانه صمت به‌عنوان "رئیس شورای نظارت بر اتاق بازرگانی" مبنی بر اینکه پرداخت‌ها در این اتاق را نظارت و کنترل کند چراکه مدرکی را به اینجانب داده‌اند که دبیرکل اتاق بازرگانی در ماه تا 57 میلیون تومان حقوق می‌گیرد، افزود: همچنین در پایان از مسئولان در وزارت کار درخواست دارم به خصومت‌های 50 ساله شرکت ذوب آهن با منطقه لنجان پایان دهد./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات