۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۸۵۹۲۶
از سوی کمیسیون تخصصی اخلاق و فرهنگ شورای عالی حوزه علمیه خراسان؛

کارگاه دانش ها و مهارت های اجتماعی و سیاسی برگزار می شود

حجت الاسلام غروی از مصوبه جدید کمیسیون تخصصی اخلاق و فرهنگ شورای عالی حوزه علمیه خراسان مبنی بر برگزاری کارگاه دانش ها و مهارت های اجتماعی و سیاسی خبر داد.
غروی دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حجت الاسلام امیرغروی، کارشناس کمیسیون تخصصی اخلاق و فرهنگ شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: کارگاه های دانش ها و مهارتهای اجتماعی و سیاسی حوزه مبتنی بر نظام فکری مقام معظم رهبری بر روند انقلاب اسلامی است.

کارشناس کمیسیون تخصصی اخلاق و فرهنگ ابراز کرد: مقام معظم رهبری خط رسیدن به تمدن اسلامی را در 5 مرحله ترسیم کردند که شامل عناوینی همچون شکل گیری انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و تحقق تمدن اسلامی می باشد.

وی افزود: این کارگاه ها دوره هایی باهدف دانش افزایی ومهارت افزایی و آشنایی طلاب بازنجیره تمدن اسلامی است که بر این اساس طلاب موظفند پاسخگوی سوالات مردم درمورد زنجیره تمدن اسلامی باشند.

کارشناس کمیسیون تخصصی اخلاق و فرهنگ شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: تا کنون کارگاه های متعددی تشکیل شده است اما تفاوت این کارگاه با سایرکارگاه ها براساس فرآیند تحقق اهداف اسلامی و خط رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

اهداف برگزاری کارگاه

حجت الاسلام غروی هدف از برگزاری این کارگاه ها را آموزش مهارتهایی عنوان کرد که شامل رشد مهارتهای سیاسی و اجتماعی، شکوفایی استعدادها وتوانایی های اشخاص برای حضور درعرصه های اجتماعی است.

وی در ادامه به بیان اهداف تدوین این کارگاه ها پرداخت و گفت: حضور فعال و تاثیرگذاردرعرصه اجتماعی و سیاسی، تمرین درک متقابل، سعه صدر، قدرت تحمل مخالفت، و به رسمیت شناختن حقوق دیگران ازهدف های تدوین این کارگاه است.

کارشناس کمیسیون تخصصی اخلاق و فرهنگ شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: تصمیم سازی و تصمیم گیری درحوزه های سیاسی و اجتماعی، تربیت فعالان سیاسی اجتماعی نیزاز دیگر موارد این اهداف است.

رویکرد کارگاه ها

کارشناس کمیسیون اخلاق و فرهنگ گفت: این کارگاه ها با سه رویکرد دانشی، تبیینی و مهارتی دردو سطح عمومی و اختصاصی برگزار می شود.

وی افزود: استادان، طلاب و مدیران حوزه علمیه سه جامعه هدف این کارگاه ها هستند در ابتدای بحث و بررسی این کارگاه ها در کمیسیون بیش از 110 عنوان درسی تعیین شد که در پایان 37 عنوان درسی مورد تایید قرار گرفت.

وی در بیان مهمترین عناوین درسی، آشنایی با احزاب، گروه ها، اندیشه ها وجریانهای سیاسی و اجتماعی درمحوردرسی انقلاب اسلامی و روشهای حضورفعال حوزه های علمیه در عرصه نظام اسلامی را نام برد و در محور درسی دولت اسلامی به نهادها وسازمانهای فعال سیاسی واجتماعی دردولت اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام غروی در محور دروس جامعه اسلامی، عنوان درسی جایگاه و نقش حوزه و روحانیت در احیای تمدن اسلامی را بیان کرد و گفت: دربخش اجرایی پس ازتصویب سند راهبردی اجتماعی، سیاسی حوزه علمیه خراسان در شورای عالی، کمیسیون اجتماعی وسیاسی هفت برنامه کلان را ذیل این سند پیشنهاد داد.

وی افزود: از جمله برنامه های پیشنهادی تدوین کارگاه های دانش ها و مهارتهای اجتماعی و سیاسی است که پس ازبحث وبررسی در جلسات متعدد کمیسیون اجتماعی و سیاسی و کمیسیون آموزش درجلسه 82 شورای عالی در آبان 97 تصویب شد وجهت اجرا به مدیریت حوزه علمیه خراسان ابلاغ می شود./۹۳۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات